۰

دریل همزن چیست و چه کاربردهایی دارد؟

در بازار انواع دریل‌ها می‌توان برای هر کاربردی یک ابزار خاص پیدا کرد. اگر شما به دنبال مخلوط کردن مواد مختلف هستید و می‌خواهید سرعت کارتان را بالا ببرید، یک دریل همزن می‌تواند بهترین انتخاب ممکن باشد. این ابزار هرگونه کار دستی را کنار می‌زند و کل عملیات اختلاط را به صورت مکانیکی و بدون دخالت دست انجام می‌شود. بنابراین می‌توان با استفاده از دریل همزن، در زمان صرفه جویی کرد و کیفیت اختلاط را افزایش داد. در این مقاله به طور کامل در مورد این نوع دریل و کاربردهایش صحبت می‌کنیم.

 

دریل همزن چیست


دریل همزن چیست؟

دریل همزن (Mixing drill) ابزاری ایده آل برای مخلوط کردن سریع موادی مانند گچ، ملات، رنگ و مواد دیگر است. برخی از دریل‌های همزن حتی می‌توانند بتن را مخلوط کنند تا در کاربردهای مختلف در ساخت و ساز مورد استفاده قرار گیرند. دریل‌های همزن معمولاً با برق کار می‌کنند، اما برخی از مدل‌ها با باتری تغذیه می‌شوند و شارژی هستند.

این ابزار بسته به کاربرد و نوع مواد برای مخلوط کردن در اندازه‌ها و قابلیت‌های مختلف به فروش می‌رسند. این دریل از یک بدنه و یک میله با انتهای پارویی تشکیل شده است که میله در چاک دریل قرار می‌گیرد و کاربر با فشار دادن ماشه، دستگاه را فعال می‌کند.


دریل همزن در بازار دارای چندین نوع سبک طراحی است. سبک اول مانند یک فرمان خواهد بود که کاربر از دو طرف دسته ها را می‌گیرد و فرآیند هم زدن را هدایت می‌کند. سبک دیگر شباهت زیادی به دریل معمولی دارد، اما بسیار بزرگتر و حجیم‌تر است. بدین دلیل که چرخ دنده‌های بزرگتری برای افزایش گشتاور جهت مخلوط کردن مواد سفت‌تر مانند بتن، ملات و غیره دارد. طراحی به سبک دریل معمولی یک طراحی استاندارد محسوب می‌شود و رایج‌ترین سبک طراحی در تولید دریل همزن محسوب خواهد شد.

 

دریل همزن چیست


مزایای دریل همزن

دریل همزن یک ابزار برقی دستی است که کار اختلاط را بسیار سریعتر از انجام آن با دست انجام می‌دهد. دریل‌های همزن انواع و اندازه‌های مختلفی دارند، اما همه آنها به روشی مشابه کار می‌کنند. دریل مجهز به یک پدال اختلاط است که کار هم زدن را انجام می‌دهد. اپراتور به سادگی دریل را در یک دست نگه می‌دارد و از دست دیگر برای هدایت اختلاط به داخل ماده استفاده می‌کند. بزرگترین مزیت استفاده از دریل برای مخلوط کردن مواد مختلف، سرعتی است که به کاربر ارائه می‌دهد. غیرمعمول نیست که دریل همزن، مواد را تنها در چند دقیقه مخلوط می‌کند.

 

این کار در مقایسه با انجام آن با دست که می‌تواند بیش از یک ساعت طول بکشد، صرفه جویی زیادی در زمان دارد. مزیت دیگر این است که کار برای اپراتور کمتر خسته کننده خواهد بود. اختلاط بتن با دست می‌تواند بسیار دشوار باشد، اما با دریل می‌تواند کار را سرعت بخشد.

 

مزایای دریل همزن


ویژگی‌های دریل همزن

در مورد دریل‌هایی که به طور خاص برای مخلوط کردن مواد مختلف طراحی شده‌اند، برخی ویژگی‌ها استاندارد هستند. آنها معمولاً قابلیت گشتاور بسیار بالاتر و حداکثر سرعت را ارائه می‌دهند. با این حال، بهتر است در زمان خرید دریل همزن به ویژگی‌های زیر توجه کنید:

 

  •  دور در دقیقه پایین: اکثر دریل‌ها به طور معمول دارای دورهای بالاتری هستند که معمولاً هنگام پیچاندن پیچ و مهره‌ها و سایر بست‌ها مفید هستند؛ اما با دریل‌های همزن، دور کمتری برای جلوگیری از ورود هوای ناخواسته در مخلوط مطلوب است. ما توصیه می‌کنیم دریل با دور در دقیقه بالاتر نزدیک به 500 انتخاب کنید.

 

  • گشتاور افزایش یافته: دریل‌های همزن برای مخلوط کردن برخی از مواد سفت‌تر مانند بتن، ملات، سیمان، گل و سایر موادی که به گشتاور بیشتر و سرعت کمتری نیاز دارند، مفید خواهند بود. دریل های همزن برقی (دارای کابل) معمولاً قدرت بیشتری نسبت به مدل‌های شارژی دارند.

 

  •  قابلیت حمل دریل: مهم است که قابلیت حمل دستگاه را نیز در نظر بگیرید. دریل‌های شارژی قابلیت حمل بالایی دارند و می‌توان از آنها در مکان‌های مختلف استفاده کرد. همچنین، دریل‌های همزن شارژی سبک وزن هستند و به راحتی حمل می‌شوند.

 

  • دستگیره ارگونومی: اگر به اکثر دریل‌های همزن موجود در فروشگاه نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که آنها چندین دسته مختلف دارند. برخی از دریل‌ها یک دسته دارند که فقط در جهت افقی می‌چرخند. اما بهتر است روی ابزاری با دسته‌های ارگونومیک سرمایه گذاری کنید که حداکثر راحتی را فراهم می‌کنند.

 

  •  تنظیمات سرعت متغیر: اکثر این میکسرها دارای نوعی کنترل سرعت متغیر هستند که در آنها پیاده سازی شده است. این‌ها می‌توانند به شکل یک شماره گیری، یک ماشه سرعت متغیر یا چیزی که نزدیک به یکی از این گزینه‌ها باشند.

 

  • سوئیچ چرخش معکوس: برخی از دریل‌های همزن دارای سوئیچ رو به جلو و معکوس برای تغییر چرخش پد اختلاط هستند. اگر آب کافی به مخلوط اضافه نکنید و در هنگام مخلوط کردن، ماده خیلی سفت شد، این ویژگی بسیار مفید خواهد بود. حرکت در جهت مخالف در بیشتر موارد می‌تواند به ترکیب کامل‌تری در مخلوط کمک کند.

 

  • تنظیمات سرعت: ما به کنترل‌های سرعت متغیر با استفاده از دایل‌ها و یا ماشه‌های مختلف اشاره کردیم، اما برخی از دریل‌ها دارای تنظیمات سرعت اختیاری (معمولاً سرعت کم و زیاد) هستند که به شما کنترل بیشتری روی سرعت اختلاط می‌دهند.

 

  • یکپارچه سازی دوگانه پدال: برخی از دریل‌های همزن دارای دو پدال هستند که می‌توان به آنها وصل کرد؛ مانند یک همزن برقی دستی که برای مخلوط کردن خمیر فقط در مقیاس بسیار بزرگتر استفاده می‌شود.

 

ویژگی های دریل همزن


کاربردهای دریل همزن

هنگام بررسی اینکه چه نوع دریلی با نیازهای خاص شما مطابقت دارد، چند نکته وجود دارند که باید در نظر بگیرید. نوع ابزاری که استفاده می‌کنید، در نهایت بستگی به نوع ماده‌ای دارد که مخلوط می‌کنید. این کار بهترین نتایج را برای شما به ارمغان می‌آورد. بیایید نگاهی بیندازیم به برخی از موادی که معمولاً می‌توان با دریل همزن مورد استفاده قرار دارد. کاربردهای دریل همزن عبارتند از:

 

  • بتن: شما می‌توانید از چند پارو مختلف برای مخلوط کردن بتن استفاده کنید، اما آنهایی که بهترین عملکرد را دارند معمولاً کمترین سطح را دارند. از آنجایی که شن به بتن اضافه می‌کنید، به یک پارو نیاز دارید که بتواند مواد سنگین را مخلوط کرد.
  •  ملات: از دریل می‌تواند برای مخلوط کردن انواع ملات استفاده کرد. این نوع دریل دارای پارویی به شکل خاص است که برای ملات، سیمان و سایر موادی که از سنگدانه‌های سبک استفاده می‌کنند توصیه می‌شود.
  • رنگ: پارو دریل مخلوط رنگ به شکل کاردک است که سطح بیشتری دارد و فضای خالی کمتری ایجاد می‌کند. اختلاط رنگ و رزین نیاز به سرعت اختلاط کم و پدالی دارد که از حباب هوا در داخل مخلوط جلوگیری می‌کند. برای دستیابی به نتایجی که تقریباً همه تولیدکنندگان رنگ توصیه می‌کنند، به نوع خاصی از دریل‌های کم سرعت و یک پد اختلاط ویژه نیاز است.

 

کاربرد دریل همزن

 


انتخاب بهترین دریل همزن

یک دریل برای اختلاط مواد مختلف باید بتواند مشکلات مربوط به اختلاط بتن را تحمل کند. دریل باید بتواند بتن و ملات را به طور یکنواخت و سریع و بدون برجای گذاشتن توده یا لکه ناهموار مخلوط کند. هم‌چنین باید بعد از انجام کار به راحتی تمیز شود. در انتخاب دریل برای اختلاط مواد مختلف می‌تواند به نکات زیر توجه کنید:

 

  •  اندازه: اختلاط بتن کار سختی است، بنابراین به دریلی نیاز دارید که این کار را انجام دهد. دریلی که خیلی کوچک است، اغلب برای مخلوط کردن یکنواخت بتن مشکل دارد، در حالی که دریلی که خیلی بزرگ است، کنترل کردنش دشوار خواهد بود. دریلی را انتخاب کنید که برای کار شما مناسب باشد.
  • قدرت: اختلاط موادی مانند بتن به قدرت زیادی نیاز دارد، بنابراین شما به دریلی احتیاج دارید که کار اختلاط را به راحتی انجام دهد. دریلی که خیلی ضعیف است برای مخلوط کردن یکنواخت بتن مشکل دارد، در حالی که دریلی که خیلی قوی است کنترل آن دشوار است. دریلی را انتخاب کنید که قدرت مناسبی برای کار داشته باشد.
  •  سرعت: اختلاط موادی مانند بتن و ملات نیاز به دریلی دارد که بتواند بتن را سریع و یکنواخت مخلوط کند. دریلی که خیلی کند است، توده‌ها و تکه‌های ناهموار باقی می‌گذارد، در حالی که دریلی که خیلی سریع است کنترلش دشوار خواهد بود. دریلی را انتخاب کنید که سرعت مناسبی برای کار داشته باشد.

 
بهترین برندهای دریل همزن

مثل همیشه تعداد انگشت شماری از تولیدکنندگان وجود دارند که بهترین دریل‌های همزن را تولید می‌کنند. در ادامه به بهترین مارک‌های دریل همزن اشاره می‌کنیم:

 

  • دی‌والت (Dewalt)
  • ماکیتا (Makita)
  • ریجید (Ridgid)
  • بوش (Bosch)
  • رونیکس (Ronix)

برندهای دریل همزن


کلام آخر

دریل‌های همزن برای مخلوط کردن رنگ، گچ یا ملات استفاده می‌شوند. این ابزارهای با چرخش سریع میله پارویی می‌توانند مواد را با سرعت بالا مخلوط کنند. شما در زمان خرید دریل همزن ابتدا باید نیازهای خود را بررسی کنید و سپس با توجه به محصولاتی که در بازار وجود دارند، خرید خود را نهایی کنید. برای انتخاب بهترین دریل همزن می‌توانید از وبسایت «ابزارمارکت» اقدام کنید.

 

۵
از ۵
۶ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش