۰

200 هزار تومن تخفیف . . .

  • برای خرید بیش از 4 میلیون تومن

ویژه حرفه‌ای‌ها

کد تخفیف: AM24S

آشنایی با انبر دم باریک و کاربرد آن

شاید آشنایی با انبر دم باریک و کاربرد آن، دغدغه بسیاری از افرادی باشد که نیاز به این ابزار برای کارهای برقی خود دارند. دم باریک که ظاهری شبیه به انبردست دارد وسیله‌ای است که برای بریدن سیم و کابل و نگه‌داشتن قطعات، بسیار کاربردی است. خرید انبر دم باریک برای بسیاری از افراد که با کارهای برقی سروکار دارند بسیار اهمیت دارد و به همین دلیل هر برق‌کاری یک نوع از دم باریک را در جعبه‌ابزار خود نگهداری می‌کند. در مقاله امروز به آشنایی با انبر دم باریک و کاربرد آن خواهیم پرداخت تا با اطلاعات بیشتری این وسیله را خریداری نمایید.

آشنایی با راهنمای خرید انبر دم باریک


انبر دم باریک چیست؟

در آشنایی با انبر دم باریک (needle nose pliers) در ابتدا باید دانست که این ابزار چیست. انبر دم باریک یکی از ابزارآلات دستی است که در شاخه انبرآلات جای می‌گیرد. ظاهر این ابزار شبیه انبردست است اما زبانه‌های آن به نسبت انبردست بلندتر و باریک‌تر است. این وسیله شکل مخروطی دارد و از آن برای بریدن، خم کردن و نگه‌داشتن سیم و کابل استفاده می‌شود. انبر دم باریک به دلیل داشتن سر باریک خود در محیط‌های کوچک و شلوغ و یا مکان‌هایی که سیم‌ها یا ابزار دیگر در عمق هستند و دسترسی به آنها با دست یا انبردست امکان‌پذیر نیست، بسیار کارایی دارد.

آشنایی با ابزار انبر دم باریک


کاربرد انبر دم باریک

کاربرد انبر دم باریک در موارد زیر است:

  • بریدن و قطع کردن سیم
  • حالت دادن به سیم‌های مفتولی
  • جهت نگه‌داشتن قطعات در هنگام درهم بودن سیم‌ها 
  • برای نگه‌داشتن قطعات تیز و برنده
  • جهت برداشتن یا قرار دادن پیچ‌های کوچک یا واشرها در محیط‌های شلوغ
  • مناسب برای درآوردن پایه‌ها و پین‌ها در کارهای مکانیکی و الکترونیکی
  • جهت نگه‌داشتن و خم کردن قطعه‌های ظریف همچون زنجیر و سیم در کارهایی همچون جواهرسازی


روش کار با انبر دم باریک

با اینکه کاربرد انبر دم باریک تنوع زیادی دارد؛ اما روش استفاده از آن بسیار ساده است. برای استفاده از انبر دم باریک باید دهانه این ابزار را به اندازه قطعه‌ای که قصد کار بر روی آن را دارید باز کنید و به‌دور قطعه چفت نمایید. اگر فقط برای نگهداری قطعات حساس و فرم‌پذیر می‌خواهید از این وسیله استفاده کنید توصیه می‌شود از انواع بدون دندانه دم باریک استفاده کنید تا رد دندانه‌ها بر روی قطعه باقی نماند. نکته مهم دیگر این است که اگر می‌خواهید فشار بیشتر و ظریف‌تری روی یک قطعه بیاورید باید از نوک ابزار و اگر فشار کمتری بر روی سطح بیشتری می‌خواهید اعمال کنید، باید از بخش‌های نزدیک به مفصل ابزار استفاده نمایید.

طریقه کار با انبر دم باریک


انواع انبر دم باریک

برای آشنایی با  انبر دم باریک و کاربرد آن باید با انواع این محصول آشنا شوید. این ابزار انواع مختلفی دارد که هر کدام مناسب انجام کاری هستند. از جمله مدل‌های این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


انبر دمباریک دم خم

به این انبر دم باریک، سرکج نیز می‌گویند. نوک این ابزار زاویه ۴۵ تا ۹۰ درجه دارد و از آن در محیط‌هایی که ارتفاع تا سطح کار بسیار کم است، استفاده می‌کنند. این مدل برای گذاشتن و درآوردن خارها و سیم‌ها به شکل دایره‌ای نیز استفاده دارد.


دم باریک دم پهن

 این مدل دم باریک برای نگه‌داشتن قطعات پهن و ضخیم در فضاهای محدود به کار می‌رود. دم باریک دم‌پهن قدرت بالایی ندارد و به همین دلیل اگر می‌خواهید کار سنگینی انجام دهید باید نیروی زیادی را اعمال کنید.

انبر دم باریک دم پهن


دم باریک دم گرد

این دم باریک زبانه‌های کوتاه و گردی دارد. از مدل دم باریک دم‌گرد می‌توان برای نگه‌داشتن سیم یا قطعات دیگر استفاده کرد؛ اما کاربرد اصلی آن در ساخت حلقه از سیم، و ساخت حلقه‌های زنجیری است. در جواهرسازی برای ساختن حلقه و قلاب از این وسیله بسیار استفاده می‌شود.


دم باریک سوزنی

یکی از انواع دم باریک، مدل سوزنی است که انتخاب مناسبی برای فضاهای محدود است.

انبر دم باریک سوزنی


راهنمای خرید انبر دم باریک

در  آشنایی با انبر دم باریک و کاربرد آن، باید همچنین بدانید که این ابزار را چگونه باید خریداری کنید. در زیر به نکاتی اشاره می‌کنیم که در خرید انبر دم باریک بسیار مهم هستند:


نوع دم باریک

همان‌طور که متوجه شده‌اید دم باریک انواع مختلفی دارد و هر کدام از آنها کارکرد خاصی دارند. به همین دلیل باید انبر دم باریک را متناسب با نیاز کاری خود تهیه کنید.


طول فک دم باریک

یکی دیگر از نکات مهم در راهنمای خرید انبر دم باریک توجه به طول فک آن است. طول فک باید متناسب با نیاز کار شما باشد. اگر برای جواهرسازی این ابزار را تهیه می‌کنید باید دم باریکی با طول فک باریک‌تر و برای کارهای صنعتی همچون تعمیرات خودرو به سراغ مدل‌های صنعتی بروید.

توجه به طول فک دم باریک هنگام خرید


میزان باز شدن دهانه دم باریک

یکی از موارد مهم در راهنمای خرید دم باریک توجه به میزان باز شدن دهانه آن است. حداکثر مقداری که دهانه این ابزار باز می‌شود بر روی بسته‌بندی کالا درج می‌گردد. با توجه به این نکته متوجه می‌شوید که آیا دم باریک مناسب نوع کار شما هست یا نه.


جنس دسته دم باریک

دسته دم باریک به طور معمول یک روکش پلاستیکی دارد تا کاربر بتواند به شکل راحت‌تری از آن استفاده کند. این روکش مانع از عرق کردن دست و لیز خوردن ابزار در دست می‌شود. اگر دم باریک را برای کارهای الکتریکی می‌خواهید باید حتماً توجه کنید که جنس دسته و روکش آن عایق باشد.


ابعاد و وزن دم باریک

بسیار مهم است که وزن و ابعاد این ابزار به شکلی باشد تا کاربر بتواند به‌راحتی آن را در دست بگیرد و با آن کار کند. سنگین بودن یا ابعاد نامتناسب این ابزار می‌تواند باعث شود کاربر نتواند به‌درستی از این وسیله استفاده کند.


طراحی مناسب دم باریک

طراحی دم باریک نقش مهمی در استفاده از این ابزار دارد. باید طراحی این وسیله به شکل ارگونومیک باشد تا شما به‌راحتی بتوانید از آن استفاده کنید. طراحی ارگونومیک کمک می‌کند شما به‌راحتی بتوانید دم باریک را در دست خود نگه دارید و از آن استفاده کنید.


بهترین برندهای تولیدکننده دم باریک

بسیار مهم است که ابزار موردنظر خود را از بهترین برندهای تولیدکننده دم باریک خریداری نمایید. این برندها محصولات خود را با درنظرگرفتن اصول بالایی به تولید می‌رسانند و همین نکته باعث می‌شود ابزار شما به بهترین شکل عمل کند و عمر بالایی داشته باشد. از جمله این بهترین برندها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رونیکس
  • فوجیا
  • دیوالت
  • ایران پتک
  • بوش
  • اینکو
  • توسن
  • هنسون
  • تاپ تول
  • اسکار

بهترین برندهای تولیدکننده ابزار انبر دم باریک


کلام پایانی

آشنایی با انبر دم باریک و کاربرد آن برای افرادی که می‌خواهند این وسیله را خریداری کنند بسیار اهمیت دارد. دم باریک وسیله‌ای است که برای بریدن سیم و کابل، خم کردن و نگه داشتن آنها استفاده می‌شود. کاربرد انبر دم باریک کمک می‌کند تا این ابزار یکی از مهم‌ترین ابزارآلات صنعتی و برق‌کاری محسوب شود. این ابزار انواع مختلفی دارد که باید بر طبق نیاز کاربر خریداری شود. در هنگام خرید انبر دم باریک باید به نکات متعددی توجه شود تا این وسیله به شکل صحیحی خریداری شود و از آن بتوان به‌درستی استفاده کرد.

 

منابع :

 


 

۵
از ۵
۵ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش