۰

200 هزار تومن تخفیف . . .

  • برای خرید بیش از 4 میلیون تومن

ویژه حرفه‌ای‌ها

کد تخفیف: AM24S

انبر خار باز کن چیست و چه کاربردی دارد؟

انبرها انواع مختلفی دارند و انبر خار بازکن یکی از ابزارهایی است که با اینکه طراحی بسیار ساده‌ای دارد اما برای انجام بسیاری از کارهای دشوار کاربردی است. اینکه انبر خار بازکن چیست و چه کاربردی دارد؟ شاید برای بسیاری از افراد که می‌خواهند دست به خرید این محصول بزنند بسیار اهمیت داشته باشد. انبر خار بازکن مناسب برای جاگذاری خارهای فنری در وسیله‌های مختلف یا خارج کردن آنهاست و می‌تواند برای انجام بسیاری از کارها حیاتی باشد. در مقاله امروز به اینکه انبر خار باز کن چیست و چه کاربردی دارد؟ به شکل کامل خواهیم پرداخت.

آشنایی با انبر خار باز کن


انبر خارباز کن چیست؟

بهتر است پیش از پرداختن به اینکه انبر خار بازکن چیست؟ تعریفی از خار ارائه دهیم. خار به ابزاری برای اتصال گفته می‌شود که انواع و اقسام مختلفی دارد و عموماً قطعه‌ای آهنی است که در کارهای مختلفی مانند کابینت‌سازی تا ساخت ماهواره‌های فضایی از آن استفاده می‌کنند. از پرکاربردترین انواع خار می‌توان به خارهای فنری داخل شفت، بیرون شفت، رینگی، ناخنی و...  اشاره کرد. 
خارهای فنری برای فشرده‌سازی شفت و یا گیردادن دو اتصال درون آن مورداستفاده قرار می‌گیرند و دو سوراخ در انتهای خود دارند که برای سفت و یا باز کردن در آن‌ها قرار داده شده است. در واقع انبر خار بازکن و یا خار جمع‌کن برای باز کردن و یا سفت کردن این قطعات به کار می‌روند.
حال که با تعریف خارهای فنری آشنا شدید بهتر می‌توانید کاربرد انبر خار بازکن را بشناسید.  در جواب این سؤال که انبر خار بازکن چیست؟ باید گفت این انبر برای درآوردن حلقه‌ها یا خارهای خارجی کاربرد دارد. طراحی این انبر به‌گونه‌ای است که در هنگام جاگذاری و خارج کردن خار از قطعه، هیچ آسیبی به قطعه فلزی وارد نمی‌کند.
بسیاری مواقع، افراد انبر خار بازکن و خار جمع کن را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند که این مسئله به دلیل عدم آگاهی از کاربرد این انبرها است.

تعریف انبر خارباز کن


تفاوت انبر خار باز کن و خار جمع کن

انبر خار باز کن و خار جمع کن هر دو در زیر مجموعه انبرها قرار می‌گیرند و دارای یک دسته به‌عنوان اهرم و یک قطعه برای قرار گرفتن در سوراخ‌های موجود در خارها هستند. این دو ابزار با یکدیگر تفاوت دارند و کاملاً بر اساس نامی که بر آنها داده شده، کار می‌کنند. 
انبر خار بازکن برای درآوردن خارهایی که از نوع خارجی هستند، استفاده می‌شود. خار بازکن به کمک اهرم، خار فنری موردنظر را باز می‌کند تا بر روی شفت جاگیر شود.
 انبر خار جمع کن برای کم قطر کردن و جمع کردن خار برای ورود به شفت کاربرد دارد. با فشردن دسته این انبرها، قطر خارها کاهش پیدا می‌کند و به‌راحتی از داخل قطعات خارج می‌شود.
هر دو نوع انبر خار بازکن و خار جمع کن به شکل سر صاف و سرکج در بازار به فروش می‌رسند. انتخاب هر کدام از این انواع باید بر اساس شفت و دهنه موردنظر انجام می‌گیرد. این انبرها را از شماره 3 تا شماره 13 درجه‌بندی می‌کنند و بر اساس بزرگی خار فنری باید سایز آنها را انتخاب کرد. اگر به هر دلیلی سایز دقیق انبر استفاده نشود، سر انبر کج می‌شود. از رایج‌ترین سایزهای انبر خار بازکن و خار جمع کن می‌توان به شماره‌های ۴،  7 و 13 اشاره کرد که برای بیشتر خارهای فنری قابل‌استفاده هستند.
کاربرد انبر خار بازکن‌ها و خار جمع کن‌ها در باز و بسته کردن فنرهای صنعتی بسیار است. برای خرید انواع خار بازکن یا خار جمع کن باید بسیار دقت کرد؛ زیرا همان‌طور که گفته شد بر اساس قطر خارها که عموماً بین 0.5  تا 1 میلی‌متر است انواع مختلفی انبر خار بازکن یا خار جمع کن وجود دارد که به‌تناسب کار باید خریداری نمود.


نحوه کار با انبر خار بازکن

انبر خار بازکن و خار جمع کن هر دو از جمله انبرهای دستی به شمار می‌روند و دارای نوک تیزی هستند تا به‌راحتی بتوانند در سوراخ‌های خار قرار گیرند. پس از اینکه نوک انبر خار بازکن در جای مناسب خود قرار می‌گیرد، با فشار دادن دستگیره خار در جای خود قرار می‌گیرد یا از جای خود خارج می‌شود.

آشنایی با نحوه کار با انبر خار بازکن


انواع انبر خار بازکن

انواع انبرهای خار بازکن و خار جمع کن در بازار تنوع بالایی دارند. این ابزارها به ۵ دسته مختلف با کاربردهای متفاوت تقسیم می‌شوند:


مدل تنظیم شونده

انبر تنظیم شونده می‌تواند کار هر دو انبر خار بازکن و خار جمع کن را به کاربر ارائه دهد. برای تغییر حالت و کاربری این انبر کلیدی وجود دارد تا بتوان انبر را به نوع دلخواه درآورد. این انبر اگرچه این ویژگی مهم را دارد؛ اما قدرت آن کمتر از سایر انواع انبر خار بازکن و خار جمع کن است.

مدل تنظیم شونده از انواع انبر خار بازکن


مدل دارای سری قابل تعویض

برخی از مدل‌های انبر خار بازکن و خار جمع کن با داشتن سری قابل‌تعویض به کاربر امکان می‌دهند تا نوک انبر را با توجه به نیاز خود تغییر دهد. این مدل اگرچه نسبت به مدل تنظیم شونده قوی‌تر است؛ اما باز هم از مدل‌های ضعیف محسوب می‌شود.


نوع نوک خمیده

انبر خار بازکن و خار جمع کن نوک خمیده، دارای نوکی با زاویه ۴۵ تا 90 درجه است و به کاربر امکان می‌دهد در فضاهای بسته و غیرقابل‌دسترسی از این مدل استفاده کند.

انبرخاربازکن نوع نوک خمیده


مدل قفل‌شونده

انبر خار بازکن و خار جمع کن مدل قفل‌شونده بسیار مناسب افرادی است که تجربه بالایی در زمینه کار با انبرها ندارند. به دلیل اینکه این انبر روی یک ریل دندانه‌دار قفل می‌شود و از طرفی طراحی دسته آن به شکلی صورت ‌گرفته که از باز شدن ناگهانی سر انبر جلوگیری می‌گردد، بسیار مناسب افراد مبتدی است.


مدل قدرتی

انبر خار بازکن و خار جمع کن مدل قدرتی ابعاد و قدرت بیشتری به نسبت سایر مدل‌ها دارد و برای باز و بسته کردن خارهای بزرگ و صنعتی از آنها استفاده می‌کنند.


نکات مهم در هنگام خرید انبر خار بازکن و خار جمع کن

برای خرید انبر خار بازکن باید به موارد زیر حتماً توجه داشته باشید:


جنس بدنه انبر خار بازکن

بدنه انبر خار بازکن و خار جمع کن را به طور معمول از آلیاژ کروم وانادیوم می‌سازند. این آلیاژ به دلیل استحکام بالایی که دارد عمر و کارایی انبر را افزایش می‌دهد.


جنس و نوع فنر

فنر تعبیه شده بر روی انبر خار بازکن و خار جمع کن نقش مهمی در باز و بسته کردن انبر ایفا می‌کند و باید دارای کیفیت مطلوبی باشد.

توجه به جنس و نوع فنر انبر خار باز کن هنگام خرید


طراحی دسته‌ها

طراحی دسته‌های انبر خار بازکن و خار جمع کن باید به شکلی باشد که کاربر بر اثر استفاده طولانی‌مدت از انبر دچار خستگی نشود. دسته انبر باید روکش اسفنجی داشته باشد تا از لیزخوردن و عرق‌کردن دست نیز جلوگیری شود.


برند انبر

بسیار مهم است هنگام خرید به سراغ برندهایی رفت که این انبرها را با بهترین کیفیت به تولید می‌رسانند. از جمله بهترین برندهای تولیدکننده انبر خار بازکن و خار جمع کن می‌توان به برند رونیکس، اکتیو، نووا، و میلواکی که از مشهورترین برندهای انبر خار بازکن و خار جمع کن هستند اشاره کرد.  


کلام پایانی

آشنایی با اینکه انبر خار بازکن چیست و چه کاربردی دارد برای افرادی که می‌خواهند دست به خرید این محصول بزنند بسیار اهمیت دارد. انبر خار بازکن در کنار انبر خار جمع کن زیر مجموعه انبرها محسوب می‌شوند و نقش مهمی در جای‌گذاری خارهای فنری در وسایل مختلف یا خارج کردن آنها دارند. در خرید این انبرها باید به نکات مهمی توجه شود تا محصولی مناسب خریداری گردد. استفاده از یک سایز نامناسب انواع انبر خار بازکن و خار جمع کن باعث می‌شود که کار به‌درستی انجام نشود و حتی سر انبر آسیب ببیند. آشنایی با کارکرد انبر خار بازکن و خار جمع کن و تفاوت آنها به کاربر کمک می‌کند تا بهترین استفاده را از این وسیله‌ها برای کارهای موردنظر ببرد.

 

 

منابع ؛

 

۵
از ۵
۴ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش