۰

200 هزار تومن تخفیف . . .

  • برای خرید بیش از 4 میلیون تومن

ویژه حرفه‌ای‌ها

کد تخفیف: AM24S

آشنایی با انبر کلاغی و کاربرد آن

برای افرادی که می‌خواهند با توجه به نوع کار خود دست به خرید انبر کلاغی بزنند آشنایی با انواع  انبر کلاغی و کاربرد آن بسیار اهمیت دارد. انبر کلاغی از دسته انبرها است و در تعمیرات لوله‌های بزرگ، باز و بسته کردن پیچ و مهره‌ها و.... کاربرد دارد. این انبر یکی از لوازم بسیار مهم در جعبه‌ابزار محسوب می‌شود و خرید آن از اهمیت بالایی برخوردار است. آشنایی با این ابزار و کاربرد انبر کلاغی بسیار اهمیت دارد و به همین دلیل در مقاله امروز به شکل کاملی به آن خواهیم پرداخت.

آشنایی با انبر کلاغی


انبر کلاغی چیست؟

انبر کلاغی به نوعی انبر گفته می‌شود که در سال 193۴ ساخته شده و دو زبانه دارد. دو زبانه انبر کلاغی کشویی و قابل تنظیم هستند، یک زبانه آن صاف و زبانه دیگر آن منحنی است. طراحی انبر کلاغی به‌گونه‌ای است که فک‌ها یا زبانه‌های آن به شکل موازی در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند. برخلاف سایر انبرها یکی از زبانه‌ها می‌تواند در طول دسته و یا دهانه، نسبت به زبانه دیگر حرکت کند و با کمک دسته، زاویه‌ای ۴۵ تا 60 درجه به وجود بیاورد. این قابلیت باعث می‌شود تا مجموعه‌ای از سایزهای متفاوت برای دهانه یا زبانه به وجود آید بدون اینکه دسته انبر باز یا بسته شود. فک انبر کلاغی دارای یک آرواره صاف و یک آرواره شیاردار است تا برای نگه داشتن سطوح صاف، لغزندگی در حین کار ایجاد نشود.

تعریف انبر کلاغی


کاربرد انبر کلاغی

آشنایی با کاربرد انبر کلاغی پیش از خرید انبر کلاغی بسیار اهمیت دارد. از جمله کاربرد انبر کلاغی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای تعمیر اشیا بزرگ مانند لوله‌های بزرگ و حجیم
  • برای نگه داشتن وسایل بزرگ
  • برای باز و بسته کردن پیچ و مهره‌ها

جهت سفت کردن وسایل و اشیا سایز بزرگ با اشکال غیرمعمول
می‌توان گفت که کارکرد انبر کلاغی ترکیبی از کارکرد آچارفرانسه و انبردست است. در واقع در انبر کلاغی سرعت و راحتی انبردست با گیرایی بالای آچارفرانسه ترکیب شده و کارکرد انبر کلاغی را شکل داده است. باید دانست از انبر کلاغی برای کارهای سبک‌تر استفاده می‌کنند و برای کارهای سنگین‌تر استفاده از آچارفرانسه انتخاب مناسب‌تری به شمار می‌رود.


نحوه کار با انبر کلاغی

برای استفاده از انبر کلاغی فقط کافی است فک و زبانه بالا را با قطعه درگیر کنید و با فشردن یک دکمه، فک پایین را ببندید و سپس کار خود را به راحتی انجام دهید.


نکات مهم در هنگام استفاده از انبر کلاغی

حال که با انبر کلاغی و کارکرد آن آشنا شدید بسیار مهم است که در هنگام کار کردن انبر کلاغی به نکات زیر حتماً توجه داشته باشید:

  • پیش از انجام کار خود حتماً انبر کلاغی را بررسی کنید. در صورت ناصاف بودن زبانه و فک انبر بهتر است به سراغ انبر جدیدتری بروید؛ زیرا انبر کلاغی که دارای زبانه و فک ناصاف است نمی‌تواند به خوبی کار کند.
  • اگر در حین بررسی متوجه شدید که در فک یا زبانه شکستگی یا ترک وجود دارد حتماً انبر را تعویض کنید؛ زیرا کار با این انبرها می‌تواند بسیار خطرناک باشد.
  • از انبر کلاغی تنها در جاهایی که این ابزار کاربرد دارد، استفاده کنید؛ در غیر این صورت انبر کارایی مناسب خود را به شما ارائه نخواهد داد.
  • هنگام کار کردن با انبر کلاغی مچ دستتان را صاف نگه دارید؛ زیرا خم کردن مچ، آسیب‌های دست را در پی دارد.
  • اگر می‌خواهید از انبر کلاغی برای کارهای الکترونیکی و برق‌کاری استفاده کنید حتماً به سراغ انبرهای عایق شده بروید.

نکات مهم هنگام استفاده از انبر کلاغی


نکات مهم در هنگام خرید انبر کلاغی

برای خرید انبر کلاغی باید نکات متعددی را در نظر داشته باشید تا خرید بهتری را تجربه کنید. این موارد به شرح زیر هستند:


جنس انبر کلاغی

برای خرید انبر کلاغی در قدم اول به جنس آن توجه کنید. جنس انبر باید استحکام و دوام بالایی در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی داشته باشد. مدلی را تهیه کنید که از آلیاژ باکیفیت، ضدزنگ و ضدخوردگی ساخته می‌شود و پوشش‌های مقاوم دارد.


فک انبر

فک انبر یکی از بخش‌های اصلی انبر کلاغی است و باید استحکام بالا و قابلیت تنظیم داشته باشد. در هنگام خرید انبر کلاغی را خریداری کنید که فک‌های آن دارای لبه‌های سخت‌کاری شده هستند و وجود سیستم تنظیم خودکار فک به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی اندازه فک را تنظیم کنید. همچنین انبرهایی که قابلیت قفل‌شوندگی دارند، می‌توانند با قفل کردن فک بر روی لوله‌ها و مهره‌ها کار کاربر را بسیار راحت کنند.


دسته انبر

دسته انبر و طراحی آن نقش مهمی در عملکرد انبر کلاغی دارد. یک انبر باکیفیت دارای دسته ارگونومیک و ضدلغزش است و به‌این‌ترتیب از خستگی کاربر در حین کار جلوگیری می‌کند.

نکات مهم برای خرید انبر کلاغی


قابلیت تنظیم

اینکه انبر کلاغی قابلیت تنظیم در حالت‌های مختلف را داشته باشد بسیار مهم است پس این مسئله را در هنگام خرید انبر کلاغی در نظر بگیرید. انبرهایی که دارای این قابلیت هستند یک پیچ بر روی دسته آنها قرار داده شده تا کاربر بتواند فک انبر را با توجه به وسیله‌ای که می‌خواهد تنظیم کند. میزان باز شدن زبانه فک در انبرها متفاوت است و به همین دلیل باید در هنگام خرید به این مسئله توجه کرد.


 وزن انبار کلاغی

در هنگام خرید به وزن انبر کلاغی حتماً توجه داشته باشید. انبرها در وزن‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند و بهتر است محصولی را خریداری کنید که وزن متعادل و نسبتاً سبکی دارد. وزن کمتر باعث می‌شود به دست شما در هنگام کار فشار کمتری وارد شود و از طرفی حمل‌ونقل انبر راحت‌تر باشد.

 

برند سازنده انبر کلاغی

بهتر است برای خرید انبر کلاغی به سراغ برندهای مطرحی بروید که این انبر را کیفیت‌های بالا به تولید می‌رسانند. از جمله برندهای مطرح بازار می‌توان به برندهای رونیکس، سیلور، استنلی، واستر، اروین، توسن، اینکو و... اشاره کرد. این برندها انواع انبر کلاغی را با قابلیت‌های مختلف و با کیفیت‌های بالا به تولید می‌رسانند تا خریداران بتوانند در مدت طولانی از این محصول بدون هیچ‌گونه مشکلی استفاده کند و نیاز به تعویض آن نداشته باشند.


کلام پایانی

آشنایی با انبر کلاغی و کاربرد آن برای افرادی که به کارهای صنعتی مشغول هستند بسیار اهمیت دارد. انبر کلاغی که آن را انبر سرکج نیز می‌نامند دارای دو فک موازی با یکدیگر است. کارکرد انبر کلاغی در باز و بسته کردن لوله‌ها، و پیچ‌ها و مهره‌هایی است که با سایر انبرها نمی‌توان آنها را باز و بسته کرد. همچنین این انبر را برای سفت کردن وسایل و اشیایی که دارای اشکال غیرمعمول و اندازه بزرگ‌تری هستند می‌توان استفاده کرد. برای خرید انبر کلاغی باید به نکات بسیار مهمی همچون جنس انبر، نوع فک، دستگیره انبر و برند سازنده توجه کرد تا محصولی کاملاً کاربردی و باکیفیت خریداری شود.

 

 

منابع :


 


 

۵
از ۵
۴ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش