۰

پیچ گوشتی برقی و شارژی و مزایای استفاده از آن

پیچ گوشتی ابزار بسیار محبوبی است که افراد برای کارهای خانگی و صنعتی از آن استفاده می‌کنند. پیچ گوشتی در هر مدل که باشد؛ چه شارژی و چه برقی، برای باز و بسته کردن پیچ‌ها به صورت خودکار استفاده می‌شود.

پیچ گوشتی برقی و شارژی مزایایی دارد و باعث می‌شود تا کاربر بتواند برای کاربردهای مختلف که به سرعت عمل بالا نیاز دارند، از این بازار استفاده کند. در این مقاله به طور کامل در مزایای استفاده از پیچ گوشتی برقی و شارژی صحبت می‌کنیم و در پایان به شما در خرید پیچ گوشتی مناسب کمک خواهیم کرد.
 

مزایای پیچ گوشتی برقی و شارژی


پیچ گوشتی برقی و شارژی چیست؟

پیچ گوشتی برقی با پیچ گوشتی دستی معمولی کاملاً متفاوت است. اگرچه هر دو ابزار یک هدف را دارند که شامل سفت کردن یا شل کردن پیچ‌هاست، تفاوت اصلی در منبع نیرو محرک است. پیچ گوشتی‌های دستی بر نیروی اعمال شده توسط کاربر کار می‌کنند و پیچ گوشتی‌های برقی، انرژی خود را از منبع الکتریکی می‌گیرند.

پیچ گوشتی‌های برقی به دلیل دقت، بهره وری و سرعت بالا در میان اپراتورهای خط مونتاژ به طور فزاینده‌ای محبوب هستند. پیچ گوشتی‌های برقی دارای کابل هستند و از منبع برق شهری استفاده می‌کنند، اما نحوه کار پیچ گوشتی‌های شارژی با باتری است. مدل های برقی قدرت بالاتری نسبت به مدل‌های شارژی دارند اما حمل و نقل پیچ گوشتی‌های شارژی راحت‌تر از مدل‌های برقی است.

 

پیچ گوشتی برقی و شارژی چیست؟


مزایای پیچ گوشتی برقی و شارژی
 

پیچ گوشتی‌های برقی و شارژی هر دو به یک اندازه مزیت دارند، اما ممکن است بسته به قدرت و قابلیت‌ها، مزایای یکی بیشتری از دیگری باشد. به طور کلی، فواید پیچ گوشتی برقی و شارژی شامل موارد زیر است:
 

راحتی بیشتر

یک پیچ گوشتی برقی و شارژی به دلیل شکل ارگونومیکی که دارند؛ استفاده از آن‌ها بسیار راحت است. این ابزارها با توجه به سرعت بالایی که دارند؛ می‌توانند بسیار سریع‌تر از پیچ گوشتی‌های دستی کار کنند. برخی از مدل‌ها دارای لوازم جانبی مفیدی مانند: کیف حمل و طیف وسیعی از مته‌ها هستند که راحتی بیشتری را برای افراد برای کار روی انواع پیچ‌ها فراهم می‌کنند.

 

مزایای پیچ گوشتی برقی وشارژی

 

کار کمتر

در حین استفاده از پیچ گوشتی برقی و شارژی، به تلاش کمتری نیاز خواهید داشت. هنگامی که یک قطعه کار تعداد زیادی پیچ دارد؛ این ابزارها با سرعت بالایی به باز کردن یا بستن پیچ‌ها مشغول می‌شوند. اگر بخواهید این کارها را با پیچ گوشتی دستی انجام دهید؛ باید تلاش زیادی به خرج دهید و زمان بیشتری را تلف کنید. خرید پیچ گوشتی‌های برقی و شارژی به شما این امکان را می‌دهند تا فرآیند کاری خود را به حداکثر برسانید.
 

تنوع بالا

پیچ گوشتی‌های برقی و شارژی از نظر برند، قابلیت‌ها و سایر موارد، تنوع زیادی دارند. برای به دست آوردن نتایج عالی به انواع پیچ گوشتی در جعبه ابزار خود نیاز دارید. این ابزارها در مجموعه‌ای عرضه می‌شوند که پیچ ‌گوشتی‌هایی با اشکال مختلف هستند و هر کدام برای کار خود مناسب هستند.

اگر یک پیچ گوشتی برقی چند منظوره تهیه کنید؛ می‌توانید از قابلیت‌های مختلف دستگاه لذت ببرید. برای مثال، یک مدل پیچ گوشتی می‌تواند قابلیت سوراخ کردن نیز داشته باشد. بنابراین قبل از سفت کردن پیچ‌ها می‌توانید ابتدا محل را سوراخ کنید. شما می‌توانید بسته به سختی پروژه و مقدار بودجه خود، یک مدل پیچ گوشتی مناسب را خریداری کنید.
 

کارآیی بالا

در اکثر پیچ گوشتی‌های برقی و شارژی، دو چیز مشترک است که شامل سرعت متغیر و عملکرد معکوس است. سرعت متغیر کنترل و کارایی بیشتر را در حین کار تضمین می‌کند و عملکرد معکوس یک ویژگی بارز است که اجازه می‌دهد تا به سرعت پیچ‌ها را وارد کرده و آن‌ها را جدا کنید.
 

کارایی بالا پیچ گوشتی برقی و شارژی



پیچ گوشتی‌های برقی به دلیل سرعت قابل تنظیم خود، سرعت کار را در یک زمان خاص بالا می‌برد. همین امر باعث می‌شود تا بتوان برای ساخت قطعاتی که به پیچ نیاز دارند؛ صرفه جویی کرد و عملیات اجرایی با کارایی بیشتری انجام شود.


نکات مهم در استفاده از پیچ گوشتی برقی و شارژی

در ادامه به چند نکته مهم درباره استفاده از پیچ گوشتی برقی و شارژی اشاره می‌کنیم:

  • هر پیچ گوشتی حداکثر و حداقل دور در دقیقه خود را دارد. به طور کلی، یک پیچ گوشتی برقی یا شارژی با دور در دقیقه بالاتر، پتانسیل گشتاور کمتری دارد.
  •  هر پیچ گوشتی محدوده خاصی دارد که تحت آن کار می‌کند. مدل‌ها با گشتاور بسیار کم برای راندن پیچ‌های ظریف در کاربردهای خانگی استفاده می‌شوند، در حالی که پیچ‌ گوشتی‌ها با گشتاور بالا برای کاربردهای صنعتی بالا ایده آل هستند.
  • در انجام کارهای خودکار که باید تعداد زیادی پیچ باز و بسته شوند؛ پیچ گوشتی باید از چندین قابلیت ماشه مانند تنظیم سرعت و اعمال فشار بهره ببرد. برخی از پیچ‌ها نیاز به اعمال نیروی بیشتری دارند تا باز شوند.
  • پیچ گوشتی‌های برقی دارای قطعاتی هستند که می‌توان آن‌ها را تغییر داد تا اندازه‌ها و سبک‌های مختلف پیچ‌ها را باز و بسته کرد.
  • در مواردی که به دقت زیادی نیاز است؛ مهم است بدانید به چه نوع پیچ گوشتی نیاز دارید. برخی از پیچ گوشتی‌ها مبدل داخلی دارند، در حالی که برخی دیگر با روش‌های مختلف اندازه گیری دقت کار می‌کنند.
  • لوازم جانبی مانند: بازوهای گشتاور، متعادل کننده‌ها، سیستم‌های موقعیت یابی، برج‌های سیگنال، تضمین کیفیت و مراحل ایمنی بیشتری را به فرآیند کاری خود اضافه کنید. تجهیزات اضافی برای نگهداری خوب پیچ گوشتی‌ها مهم هستند.


آیا پیچ گوشتی برقی و شارژی برای سوراخ کاری مناسب هستند؟

اگر می‌خواهید فقط یک ابزار تهیه کنید؛ به سراغ دریل پیچ گوشتی بروید. پیچ گوشتی‌های برقی و شارژی مخصوص باز و بسته کردن پیچ است و برای سوراخ کاری قدرت لازم را ندارد. به طور کلی، دریل‌ها برای سوراخ کردن عالی هستند، در حالی که پیچ گوشتی‌ها برای کارهای کوچک که شامل باز و بسته کردن پیچ هستند بهتر عمل می‌کنند.

 

سوراخ کاری با پیچ گوشتی برقی و شارژی



اتصالات مته‌ای برای پیچ‌ گوشتی‌های برقی و شارژی وجود دارد؛ آن‌ها مته‌ای هستند که به یک اتصال شش ‌ضلعی در پیچ گوشتی متصل می‌شوند. این بدان معناست که این ابزارآلات فقط به مته‌های باریک یا ضخامت کم متصل خواهند شد. همین امر باعث می‌شود تا پیچ گوشتی‌ها برای سوراخ کردن مواد سخت که به نیروی زیادی نیاز دارد؛ مناسب نباشند.

کلام آخر

پیچ گوشتی ابزاری است که برای وارد کردن با درآوردن پیچ به یک سطح استفاده می‌شود. پیچ گوشتی برقی به ابزاری گفته می شود که با برق کار می‌کند. این دستگاه هم‌چنین می‌تواند به صورت بی سیم یا شارژی نیز باشد. پیچ گوشتی‌ به طور خودکار می‌چرخد و پیچ را با سرعت بیشتری وارد سطح می‌کند یا پیچ را سطح مورد نظر خارج می‌کند.

پیچ گوشتی باعث شده است تا فرآیندهای دستی به کلی حذف شوند و به جای آن کار به صورت اتوماسیون انجام شود. این دستگاه‌ها مزایای زیادی دارند که اغلب شامل صرفه جویی در زمان، صرفه جویی در هزینه‌ها و افزایش کارایی می‌شوند. برای خرید بهترین پیچ گوشتی‌های برقی و شارژی می‌توانید از وبسایت «ابزارمارت» اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید.

 

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش