۰

200 هزار تومن تخفیف . . .

  • برای خرید بیش از 4 میلیون تومن

ویژه حرفه‌ای‌ها

کد تخفیف: AM24S

فرز چند کاره چه کاربردهایی دارد؟

فرز چند کاره یکی از انواع فرز است که کاربردهای زیادی دارد. به فرز چند کاره، فرز همه‌کاره نیز گفته می‌شود و یکی از وسایلی است که در هر کارگاهی قابل‌استفاده است. از این وسیله می‌توان در کارهایی مانند برش‌زدن، تراشکاری، سمباده زدن و... استفاده کرد. همه این کارها تنها با تعویض سری این دستگاه امکان‌پذیر است. فرز چند کاره به‌گونه‌ای طراحی شده تا از آن بتوان در مشاغل مختلف استفاده کرد. اگر به ابزاری احتیاج دارید که بتواند شما را در انجام بسیاری از کارها یاری دهد می‌توانید یک فرز همه کاره تهیه نمایید. اگر با کارکردهای این وسیله آشنا نیستید می‌توانید با مقاله امروز همراه شوید تا نکات بسیار مهمی را در ارتباط با فرز چند کاره در اختیار شما قرار دهیم.
 

فرز چند کاره


فرز چند کاره چیست؟

فرز همه کاره دستگاهی است که برای انجام کارهای متنوع‌تر و وسیع‌تری نسبت به یک فرز معمولی تولید شده است. با استفاده از این ابزار شما می‌توانید فعالیت‌هایی نظیر برش، تراشکاری، سنباده‌زنی و... را به‌راحتی انجام دهید. در واقع خرید فرز چندکاره باعث می‌شود که شما با خرید یک دستگاه، یک افقی بر، عمود بر و یک سنباده زن را یکجا داشته باشید. سری دستگاه فرز چند کاره قابل‌تعویض است و این ویژگی کمک می‌کند تا شما بر اساس نیازی که دارید سری آن را تعویض کنید و به کار خود بپردازید. از این وسیله در بیشتر مشاغل می‌توان استفاده کرد زیرا محدودیتی در استفاده از آن وجود ندارد. فرز چند کاره در کارهایی مانند آهنگری، امور ساختمانی، نجاری، رنگ‌کاری و... قابل‌استفاده است.

تعریف فرز چند کاره


مدل‌های مختلف فرز چند کاره 

فرز چند کاره با توجه به اینکه نیروی خود را از برق یا باتری تأمین می‌کند به دو دسته برقی و شارژی تقسیم می‌شود. اینکه کدام مدل را باید انتخاب کنید به نوع و محیط کار باز می‌گردد. اگر توان و قدرت بالایی می‌خواهید باید به سراغ فرز چند کاره برقی بروید؛ زیرا نسبت به نوع شارژی توان بیشتری دارد. اگر از فرز چندکاره در محیطی استفاده می‌شود که به برق دسترسی وجود ندارد و یا در مشاغلی همچون کابینت‌سازی دسترسی به برق سخت است، نوع شارژی مناسب کار است.

 

قطعات اصلی دستگاه فرز چند کاره

قسمت‌های اصلی دستگاه فرز چند کاره به شرح زیر است:

  • بدنه
  • کنسول
  • پایه
  • میز

مهم‌ترین قطعات اصلی دستگاه فرز چند کاره

لوازم جانبی دستگاه فرز چند کاره

  • میز دوار
  • سنبه
  • گیره
  • تجهیزات گیره

 

راهنمای خرید فرز چند کاره

خرید فرز چند کاره نیاز به داشتن اطلاعات کافی در مورد آن دارد. شما باید در هنگام خرید این محصول به نکات مهمی توجه کنید تا بتوانید بهترین و کارآمدترین محصول مناسب را انتخاب نمایید. در ادامه به نکاتی اشاره می‌کنیم که در خرید فرز چند کاره باید حتماً به آن‌ها توجه داشته باشید:


وزن دستگاه

یکی از نکات بسیار مهم در هنگام خرید فرز چند کاره توجه به وزن آن است. می‌توان تصور کرد که استفاده از یک فرز همه کاره سنگین برای انجام کار در قسمت‌هایی همچون کنج‌های دیوار و با استفاده از یک دست، چقدر می‌تواند سخت و مشکل باشد؛ بنابراین شما باید در هنگام خرید حتماً به نوع کار خود توجه کنید و محصولی را انتخاب نمایید که وزنی متناسب با نوع کار شما دارد و باعث دردسر در حین انجام کار نمی‌شود.

خرید فرز چند کاره


ولت و آمپر

دستگاه فرز همه کاره در دو نوع شارژی و برقی طراحی و تولید می‌شود. اینکه شما کدام را انتخاب می‌کنید بستگی به نوع کار شما و دسترسی به نیروی برق در محیط موردنظر دارد. وات و آمپر نشان‌دهنده قدرت دستگاه هستند. در واقع زمانی که ولت یا آمپر بالاترند، قدرت دستگاه بیشتر است و در نتیجه دستگاه می‌تواند کارهای سخت‌تری را به انجام برساند؛ بنابراین برای کارهایی که چندان نیازی به قدرت بالا ندارند و استفاده مداوم از دستگاه ندارید، خرید فرز همه کاره شارژی به شما پیشنهاد می‌شود.


قابلیت تعویض پد بدون آچار

برای تعویض پد بیشتر فرزهای همه کاره، شما نیاز به آچار آلن دارید؛ اما برخی مدل‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که شما می‌توانید بدون استفاده از آچار آلن پد دستگاه را تعویض نمایید. پس در هنگام خرید به این نکته نیز توجه داشته باشید.


دسته کمکی

برخی از انواع فرز همه کاره دارای دسته کمکی هستند. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا در هنگام کار تسلط بیشتری روی دستگاه و کار خود داشته باشید. به همین دلیل در هنگام خرید بهتر است به این نکته نیز توجه کنید زیرا می‌تواند در هنگام کار بسیار کمک‌کننده باشد.


چراغ ال‌ای‌دی

این چراغ به شما در حین انجام کار به‌خصوص در محیط‌های تاریک و کم‌نور بسیار کمک می‌کند؛ بنابراین در هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید. اگر احتمال می‌دهید در محیط‌های کم‌نور نیاز به استفاده از این وسیله دارید بهتر است فرز چندکاره دارای چراغ ال‌ای‌دی را تهیه کنید.


باتری

افرادی که به سراغ خرید فرز چند کاره مدل شارژی می‌روند باید در انتخاب فرز، به نوع باتری آن نیز دقت کنند. در هنگام خرید فرز همه کاره باید دقت کنید که باتری آن در صورت خراب‌شدن قابل‌تعویض باشد و بتوانید از باتری سایر دستگاه‌ها بر روی آن استفاده کنید. برخی از کمپانی‌ها مانند شرکت بوش در تولید دستگاه‌های خود این قابلیت را در نظر گرفته‌اند.


سرعت نوسان

در دستگاه فرز چند کاره، تعداد نوسان یا سرعت نوسان را با واحد «حرکت در دقیقه» می‌سنجند. دستگاه فرز همه کاره برای انجام کارهایی همچون برش و ساب زدن از لرزش‌های بسیار ریز و سریع استفاده می‌کند. این لرزش‌ها کمک می‌کنند تا شخص در هنگام برش‌زدن دقت بیشتری داشته باشد. دستگاه فرز همه کاره هیچ‌گونه حرکت چرخشی ندارد.


نکات مهم در هنگام استفاده از فرز چند کاره

هنگام استفاده از فرز چند کاره باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • هنگام خرید به نوع کاری که می‌خواهید انجام دهید حتماً توجه کنید و متناسب با آن کار فرز چند کاره را تهیه نمایید.
  • هنگام کار از سری مناسب استفاده کنید.
  • نکات ایمنی را در هنگام انجام کار رعایت نمایید.
  • در هنگام کار با دستگاه، به آن بیش از حد فشار وارد نکنید و هدایت آن را به شکل درستی انجام دهید.

 مهم‌ترین نکات هنگام استفاده از فرز چند کاره

برندهای مطرح و معتبر تولید کننده فرز چند کاره

امروزه برندهای مختلفی به تولید فرز چند کاره پرداخته‌اند که در ادامه به تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:


فرز چند کاره آ ا گ

برند «آ ا گ» برندی آلمانی است که محصولات صنعتی خود را با بالاترین کیفیت به بازار عرضه می‌کند. یکی از محصولات بسیار مطرح این برند، فرز چند کاره شارژی مدل OMNI12CLI-KIT2  است که قابلیت 20 هزار نوسان بر دقیقه دارد. وزن این محصول 800 گرم است و دارای ال ای دی است.


فرز چند کاره محک

محک برندی چینی است که محصولات صنعتی بسیار باکیفیتی را تولید می‌کند. یکی از فرزهای چندکاره محبوب برند محک مدل MRT-550  است. این محصول مناسب پرداخت، سنگ‌زنی، سوراخ‌کاری، حکاکی و سمباده است. سرعت این محصول متغیر و از 5000 تا 25000 دور در دقیقه می‌باشد. این فرز همه کاره وزن سبک و مناسبی در حدود 1.75 دارد.

برندهای معتبر تولید کننده فرز چند کاره


فرز چند کاره رونیکس

برند «رونیکس» نامی آشنا در تولید محصولات صنعتی است و محصولات متنوعی را در بازار می‌توانید با نام این برند بیابید. یکی از مدل‌های معروف فرز چند کاره رونیکس مدل 4203 است  که لرزش موتور آن از 10 هزار تا21 هزار نوسان در دقیقه می‌باشد. این محصول طراحی بسیار خوش‌دست و مناسبی دارد و دارای روکش لاستیکی ضدلغزش است.


کلام پایانی

فرز چند کاره دستگاهی است که به‌وسیله آن می‌توان به انجام کارهایی همچون سنباده‌زنی، تراشکاری، برش و... پرداخت. از این وسیله می‌توانید در کارگاه‌های آهنگری، نجاری، رنگ‌کاری و فعالیت‌های ساختمانی استفاده کنید. این فرز چند کاره به شما کمک می‌کند تا بتوانید چندین کار را با یک دستگاه انجام دهید و دیگر نیازی به حمل چند دستگاه به شکل هم‌زمان نداشته باشید. شما فقط لازم است سری این دستگاه را تعویض کنید تا بتوانید از قابلیت‌های متفاوت آن استفاده نمایید. در هنگام خرید فرز همه کاره باید به نکات بسیار مهمی همچون وزن دستگاه، قابلیت تعویض پد بدون آچار، داشتن دسته کمکی، نوع باتری و موارد این چنینی توجه داشته باشید تا بتوانید محصولی متناسب با انجام کار خود تهیه نمایید.

منابع :

 


 

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش