۰

200 هزار تومن تخفیف . . .

  • برای خرید بیش از 4 میلیون تومن

ویژه حرفه‌ای‌ها

کد تخفیف: AM24S

آشنایی با جاروبرقی صنعتی و کاربردهای آن

نام جاروبرقی برای بسیاری از افراد نامی آشناست و در هر خانه‌ای تقریباً یک جاروبرقی وجود دارد. مدل‌های خانگی جاروبرقی مخصوص جارو کردن محیط‌هایی کوچک‌تری همچون خانه هستند که به توان موتور بالایی برای تمیز کردن آنها نیازی نیست. زمانی که صحبت به مکان‌های صنعتی می‌رسد جاروبرقی‌های صنعتی وارد کار می‌شوند. بدیهی است که نمی‌توان با جاروهای خانگی به نظافت بخش‌های صنعتی هم‌چون کارگاه‌ها و کارخانه‌ها پرداخت. این مکان‌ها به جاروبرقی صنعتی نیاز دارند تا بتواند تمام کثیفی و زباله‌ها را به‌خوبی پاک‌سازی کند. اگر برای مکان‌های مختلف صنعتی به دنبال خرید جاروبرقی هستید با مقاله امروز همراه شوید تا در مورد جاروبرقی صنعتی و کاربردهای آن بیشتر بدانید.

 

آشنایی با کاربرد جاروبرقی صنعتی


جاروبرقی صنعتی چیست؟

یکی از پرکاربردترین ابزارها برای نظافت محیط‌های صنعتی جاروبرقی صنعتی است. جاروبرقی صنعتی یکی از قوی‌ترین انواع جاروبرقی‌ها است. این محصول با توجه به نیاز کارخانه‌های صنعتی و محیط‌های بزرگ همچون کارگاه‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده تا قدرت و مکش بالایی را برای جذب زباله‌ها داشته باشد. جاروبرقی صنعتی می‌تواند به‌خوبی تمام کثیفی‌ها و زباله‌ها را در خود جذب کند. ازآنجاکه انواع زباله و آلودگی‌ها در مکان‌های مختلف صنعتی با یکدیگر متفاوت است جاروبرقی‌های صنعتی نیز در انواع مختلفی تولید شده‌اند تا بتوانند مناسب پاک‌سازی هر نوع محیطی باشند.
جاروبرقی صنعتی در مقایسه با جاروبرقی خانگی شتاب و قدرت بسیار بالایی دارد و برای پاک‌سازی مکان‌های شلوغ و بزرگ بهترین انتخاب است. این جاروبرقی قادر است به پاک‌سازی زباله‌های جامد و مایع بپردازد.

جاروبرقی صنعتی


انواع جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتی در انواع مختلفی به تولید می‌رسد و بر اساس نوع موتور و نوع کار خود به چند دسته متفاوت تقسیم می‌شود:


جاروبرقی صنعتی خشک

«جاروبرقی صنعتی خشک» به نوع تک کاره نیز معروف است. این مدل تنها می‌تواند به جمع‌آوری گردوغبار و مواد جامد بپردازد. از این مدل در نظافت فرش، موکت، صندلی‌های خودرو و سینما استفاده می‌شود.

انواع مختلف جاروبرقی صنعتی


جاروبرقی صنعتی خشک و مرطوب

«جاروبرقی صنعتی خشک و مرطوب» همان‌طور که از نامش پیداست علاوه بر جمع‌آوری مواد جامد و گردوغبار می‌تواند مایعات را داخل مخزنی جدا جمع‌آوری کند. به همین علت به این جاروبرقی دوکاره نیز می‌گویند. جاروبرقی صنعتی خشک و مرطوب، برای پاک‌سازی سطوح سرامیکی و جمع‌آوری پسماندهای صنعتی همچون مایعات و جامدات استفاده می‌شود.


جاروبرقی سطلی

این مدل مکش بسیار بالایی دارد و می‌تواند هم مواد سنگین و هم مایعات را جمع‌آوری کند. جاروبرقی صنعتی همچنین دارای فیلترهای بسیار قوی است که می‌توانند ذرات بسیار ریز را جذب کنند و از بازگشت آنها به محیط جلوگیری نمایند. جاروبرقی‌های صنعتی به جاروبرقی سطلی نیز معروف هستند و بیشتر برای نظافت هتل‌ها و مراکز بزرگ استفاده می‌شوند.


جاروبرقی نیمه‌صنعتی

جاروبرقی نیمه‌صنعتی نسبت به جاروبرقی صنعتی ضعیف‌تر و نسبت به جاروی خانگی قدرتمندتر است. از این وسیله می‌توان در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها استفاده کرد. جاروبرقی نیمه‌صنعتی به شکل تک موتوره یا دو موتوره وجود دارد و می‌تواند برای جمع‌آوری مایعات و جامدات استفاده شود.

کاربرد جاروبرقی نیمه‌صنعتی


جاروبرقی صنعتی دائم کار سه‌فاز

جاروبرقی صنعتی دائم کار، نوعی جاروبرقی صنعتی است که برای نظافت کارخانه‌های بزرگ از آن استفاده می‌شود و به برق سه‌فاز کارگاهی (380 ولت) نیاز دارد. این جاروبرقی می‌تواند به‌صورت 24 ساعته پیوسته و بدون وقفه کار کند. داشتن فیلتر برای جلوگیری از عبور ذرات ریز، سیستم چکاننده فیلتر به‌صورت دستی و موتور قدرتمند 5.5 تا 7.5 کیلووات از ویژگی‌های این جاروبرقی هستند.


جاروبرقی صنعتی بزرگ

این جاروبرقی مخزنی با ظرفیت 60 و 190 لیتر دارد و قدرت مکش آن بسیار بالاست. جاروبرقی صنعتی بزرگ به شکل دو موتوره یا سه موتوره تولید می‌شود و برای محیط‌های صنعتی همچون کارگاه‌های تولیدی و کارخانه‌ها بسیار مناسب است. این وسیله در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌تواند تمام آلودگی و زباله‌ها را به‌خوبی جمع کند.


جاروبرقی صنعتی کوچک

این جاروبرقی بسیار سبک و قابل‌حمل طراحی شده و به آن جاروبرقی صنعتی سیار یا پرتابل نیز می‌گویند. از این جاروبرقی صنعتی می‌توان در محیط‌های اداری و خانگی و یا محیط‌هایی با مساحت کم استفاده کرد.

کاربرد جاروبرقی صنعتی کوچک


 جاروبرقی تک موتوره صنعتی

این جاروبرقی تک موتوره، یک موتور قدرتمند برای نظافت محیط دارد و جزو مدل‌های نیمه‌صنعتی است. از این مدل معمولاً برای نظافت فضاهای زیر 200 مترمربع استفاده می‌کنند و فقط به شکل «جاروبرقی صنعتی خشک» ارائه می‌شود.

جاروبرقی صنعتی دوموتوره

این جاروبرقی از دو موتور قدرتمند با مکش بسیار بالا برای جذب آب‌وخاک تولید شده است و نسبت به نوع تک موتوره، قدرت موتور بیشتری دارد. از این مدل می‌توان به شکل تک موتور نیز استفاده کرد. این محصول مناسب فضاهایی با مساحت حداکثر 400 مترمربع است و می‌تواند به طور همزمان به جمع‌آوری مایعات و گردوغبار بپردازد.

جاروبرقی صنعتی دوموتوره


جاروبرقی صنعتی سه موتوره

این جاروبرقی همان‌طور که از نامش پیداست سه موتور قدرتمند با مکش بسیار بالا دارد و می‌تواند به شکل هم‌زمان آلاینده‌های خشک و مایعات را جذب کند. ظرفیت مخزن زباله این مدل به دلیل ایجاد خلأ بیشتر در مخزن جاروبرقی، بیشتر از مدل دو موتوره است. از این وسیله می‌توان در محیط‌های صنعتی مانند کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی که فضایی بالاتر از 400 مترمربع دارند استفاده کرد.

 

مزایای استفاده از جاروبرقی صنعتی

بسیاری مواقع افراد خرید جاروبرقی صنعتی را کاری پرهزینه می‌دانند و در خرید آن محتاط هستند. باید در نظر داشت استفاده از جاروبرقی صنعتی مزایایی دارد که با توجه به آن‌ها شما اطمینان می‌یابید که برای نظافت محیط موردنظر خود چاره‌ای جز انتخاب آن نخواهید داشت:


صرفه‌جویی در زمان

ازآنجاکه جاروبرقی صنعتی، مکش بسیار بالایی دارد و انواع مختلف آن می‌توانند مایعات و جامدات را به‌راحتی جذب کنند، کار سخت و زمان‌بر نظافت خصوصاً در محیط‌های بزرگ با استفاده از این وسیله به کاری بسیار آسان و سریع تبدیل می‌شود. شما به‌صورت روزانه با استفاده از یک جاروبرقی صنعتی متناسب با کار خود، زمان بسیاری را حفظ می‌کنید.

صرفه جویی در زمان با جاروبرقی صنعتی


نظافت در سطح بالا

ازآنجاکه جاروبرقی صنعتی مکش بالایی دارد باعث می‌شود که تمام گردوغبارهای موجود و زباله‌ها به‌راحتی جمع‌آوری شود و شما در نظافت محیط با مشکلی مواجه نشوید.


سازگاری با محیط‌زیست

بسیاری از جاروبرقی‌های صنعتی مکانیسم‌های لازم را برای به دام انداختن خاک، گردوغبار و مواد آلرژی‌زا دارند. این ویژگی کمک می‌کند تا با ایجاد یک محیط سالم و تمیز به افزایش سلامتی افراد و رشد بهتر کسب‌وکار کمک شود.


از دیگر مزایای جاروبرقی صنعتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش ایمنی اپراتور در حین کار
  • تفکیک مواد مایع و جامد برای بازگرداندن آنها به چرخه بازیافت
  • جمع‌آوری کامل مواد و عدم بازگشت آنها به فضا
  • قابلیت جمع‌آوری زباله‌های جامد و مایع در جاروبرقی‌های دوکاره به شکل هم‌زمان
  • سهولت در نظافت نسبت به روش سنتی

 

از جاروبرقی صنعتی در چه صنایعی استفاده می‌شود؟

جاروبرقی صنعتی بر اساس پارامترهای مختلفی طراحی می‌شود تا بتواند با شرایط متفاوت محیط‌های صنعتی سازگار باشد. این جاروبرقی می‌تواند جامدات با چگالی بالا، گردوغبار سبک، مواد انفجاری، ذرات ساینده، مایعات روغنی و غیر روغنی و... را جمع‌آوری کند. از جاروبرقی صنعتی در مشاغل زیر استفاده می‌شود:

  • صنایع خودروسازی 
  • صنایع پلاستیک و مواد شیمیایی
  • صنایع داروسازی
  • صنایع فلزات
  • صنایع غذایی
  • صنایع نساجی
  • صنایع سنگ و شیشه

 جاروبرقی صنعتی در صنایع خودروسازی

اجزای جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتی اجزای تقریباً مشابهی با جاروبرقی خانگی دارد و فقط سایز و قدرت آنها با یکدیگر متفاوت است. جاروبرقی‌ها دارای چند جزء اصلی به نام‌های موتور، پمپ، فیلتراسیون و مخزن هستند که هر کدام از اینها می‌توانند انواع دیگری داشته باشند.


انواع پمپ‌های صنعتی

  • پمپ ساید چنل
  • پمپ ونتوری
  • پمپ بلید
  • پمپ لوب
  • پمپ مکنده سانتریفیوژال

اجزای مهم جاروبرقی صنعتی

انواع فیلتراسیون جاروبرقی‌های صنعتی

  • فیلتر کیسه‌ای
  • فیلتر پاکتی
  • فیلتر ستاره‌ای
  • فیلتر کارتریجی

انواع موتور جاروبرقی صنعتی

  • موتور توربینی
  • موتور کلکتوری

 

لوازم جانبی جاروبرقی صنعتی

  • لوله‌خرطومی
  • برس و سری جمع‌کننده گردوغبار
  • فیلتر جلوگیری‌کننده از ورود گردوغبار به موتور
  • فیلتر جلوگیری‌کننده از ورود آب به موتور
  • برس جمع‌آوری مایعات
  • لوله تلسکوپی فلزی
  • برس نظافت مبل

مهم‌ترین لوازم جانبی جاروبرقی صنعتی

در هنگام خرید جاروبرقی صنعتی به چه نکاتی دقت کنیم؟

پیش از خرید محصول موردنظر باید بدانید که جاروبرقی صنعتی را برای چه محیطی، با چه متراژی و برای جمع‌آوری چه نوع زباله‌هایی تهیه می‌کنید. علاوه بر این نکات باید به موارد زیر توجه داشته باشید:


قدرت مکش جاروبرقی صنعتی

هرچه قدرت مکش جاروبرقی بیشتر باشد این وسیله قدرت جذب بالاتری برای جمع‌آوری مواد سنگین‌تر دارد.


سرعت مکش جاروبرقی صنعتی

هرچه سرعت مکش بالاتر باشد محصول موردنظر در جذب مواد سبک‌تر سریع‌تر عمل می‌کند.

نکات مهم خرید جاروبرقی صنعتی


کیفیت اجزای اصلی جاروبرقی

شما باید جاروبرقی صنعتی را از برندهای تهیه کنید که بخش‌های اصلی جاروبرقی مانند موتور و بدنه را باکیفیت بسیار بالا تولید می‌کنند. این مسئله می‌تواند در عمر جاروبرقی تأثیر داشته باشد.


نحوه تخلیه مخزن

تخلیه مخزن در هنگام کار با این وسیله بسیار مهم است؛ بنابراین هرچه تخلیه مخزن دستگاه ساده‌تر باشد کار شما نیز راحت‌تر است. هنگام خرید جاروبرقی صنعتی به نحوه تخلیه مخزن نیز توجه داشته باشید.


حرکت آسان جاروبرقی

بسیار مهم است که جاروبرقی به‌راحتی در محیط حرکت کند و مانورپذیری بالایی داشته باشد. این کار به شما کمک می‌کند تا جاروبرقی را راحت‌تر در محیط حرکت دهید و کارتان ساده‌تر انجام شود.

 

 نکات بسیار مهم در نگهداری از جاروبرقی صنعتی

نحوه نگهداری از این وسیله بسیار اهمیت دارد زیرا می‌تواند نقش مهمی در عمر آن ایفا کند. به همین دلیل در هنگام نگهداری از این وسیله به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • پس از استفاده از جاروبرقی، مخزن آن را تخلیه نمایید.
  • برس دستگاه را به شکل منظم تمیز کنید.
  • به شکل دوره‌ای فیلترهای جاروبرقی را تعویض نمایید.
  • کیسه جاروبرقی را پیش از اینکه به شکل کامل پر شود تعویض کنید.
  • هرازگاهی سیم دستگاه را بررسی کنید تا مبادا دچار زدگی و یا خرابی شده باشد.
  • سطح جاروبرقی را با استفاده از دستمال مرطوب تمیز کنید.
  • مایعات را توسط جاروبرقی‌های صنعتی تک کاره جمع‌آوری نکنید.

نکات مهم نگهداری از جاروبرقی صنعتی

کلام پایانی

جاروبرقی صنعتی یکی از ابزارهای نظافتی بسیار پیشرفته است که می‌تواند با استفاده از فناوری ایجاد فشار منفی، انواع مواد و ذرات ناشی از فرایندهای صنعتی را جمع‌آوری کند. این فرایند با استفاده از مکنده‌های صنعتی انجام می‌شود. از جاروبرقی صنعتی می‌توان در صنایع مختلفی همچون نفت و پتروشیمی، صنایع غذایی، چوب‌بری، آلومینیوم و... استفاده کرد. جاروبرقی صنعتی در انواع مختلفی تولید می‌شود و می‌تواند به شکل تک کاره، دوکاره و یا در ابعاد بزرگ و کوچک و به شکل یک موتوره، دو موتوره و... باشد. در هنگام خرید این وسیله باید به ظرفیت و سایز جاروبرقی، نوع موتور، جنس بدنه و قابلیت جاروبرقی توجه شود. همچنین باید این وسیله را با توجه به نوع کار، ابعاد محیط و نوع آلاینده‌ها انتخاب کرد.

 

 

منابع :

 


 

۵
از ۵
۶ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش