۰

اره برقی فارسی بر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

اره برقی فارسی بر ابزاری ضروری برای انواع کارهای نجاری است، چه پروژه‌ای باشد که باید در خانه انجام دهید یا در یک محیط حرفه‌ای روی آن کار می‌کنید. این یک ابزار برقی است که به شما امکان برش را در طیف وسیعی از زوایا را می‌دهد و می‌تواند برای همه چیز از کارهای بزرگ مانند قاب درها تا کارهای کوچک‌تر مانند تغییر اندازه قاب عکس استفاده شود. در این بررسی به طور کامل در مورد اره برقی فارسی بر چیست و چه کاربردهایی دارد؟ صحبت می‌کنیم.

اره برقی فارسی بر


اره برقی فارسی بر چیست؟

فارسی بر در اینجا به برشی اطلاق می‌شود که بین دو قطعه ماده معمولاً چوب با زاویه 45 درجه ایجاد می‌شود. بنابراین هدف اصلی این نوع اره ایجاد این نوع برش‌هاست.  اره برقی فارسی بر (همچنین به عنوان اره‌های میتر شناخته می‌شوند) در اصل یک ابزار دستی بود که شامل یک اره مدور معلق روی غلتک‌ها بود. جعبه میتر که یک جعبه سه طرفه است که تکه چوب را در جای خود نگه می‌دارد، برای کمک به هدایت اره و ایجاد برش‌های متقاطع دقیق مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
اره فارسی بر دستی تا حد زیادی با نسخه ابزار برقی جایگزین شده است. این ابزارهای برقی همان کار را بدون زحمت و با کارآمدی بیشتری انجام می‌دهند. نسخه مدرن از اره برقی فارسی بر یک تیغه چرخان و دایره‌ای شکل را به سمت پایین و از طریق یک تکه چوب یا قطعه کار که معمولاً با زاویه 90 درجه در جای خود نگه داشته می‌شود، می‌کشد. بسته به برش مورد نظر می‌توان زاویه را به راحتی تغییر داد. اره‌های برقی فارسی بر با اندازه تیغه‌های مختلف برای اهداف مختلف موجود هستند.

تعریف اره برقی فارسی بر


اره برقی فارسی بر ابزاری است که کاربردهای مختلفی دارد اما کاربرد اصلی آن برای ایجاد برش زاویه‌ای در قطعه کار است. برای برش درب‌ها، قرنیزها و تاج‌ها به اندازه کافی استفاده می‌شود. برای کارهای بیرونی، مانند کنار هم قرار دادن عرشه باغ، برش دقیق اره برقی فارسی بر برای مناطقی که نیاز به دقت زیاد دارند ایده آل است. همچنین می‌توان برش‌های اریب را با اره‌های برقی فارسی ایجاد کرد و در صورت لزوم می‌توان از آنها بر روی نرده‌ها نیز بهره برد.


انواع اره برقی فارسی بر

دانستن اینکه چه اندازه اره‌ای نیاز دارید به شما کمک می‌کند تا برش‌های متقاطع دقیقی در چوب ایجاد کنید. اره‌های برقی فارسی بر معمولی برش مستقیمی را از طریق قطعات چوب و الوار ایجاد می‌کنند. عمق بستگی به اندازه تیغه اره دارد و آنهایی که دارای پایه قابل تنظیم هستند، به این معنی است که زاویه را می‌توان مطابق با نیازهای شما تغییر داد. به طور کلی، انواع ارره فارسی بر به شرح زیر هستند:


اره برقی فارسی بر مرکب

اکثر افرادی که خود کار را انجام می‌دهند، روی یک اره برقی فارسی بر مرکب سرمایه گذاری می‌کنند، زیرا بازوی اره را می‌توان به راحتی به سمت چپ یا راست تنظیم کرد و به کاربر اجازه می‌دهد برش‌های پیچیده‌تری انجام دهد. این باعث می‌شود آنها برای کار روی ام دی اف ایده آل باشند.

اره برقی فارسی بر مرکب


اره برقی فارسی بر کشویی

این اره‌ها بسیار شبیه به اره‌های برقی فارسی بر مرکب هستند، اما می‌توانند روی ریل نیز به بیرون سر بخورند. ریل‌های اره برقی فارسی بر مفید هستند، زیرا عرض برش را افزایش می‌دهند و به شما امکان می‌دهند روی قطعات بزرگتر چوب کار کنید. آنها یک ابزار عالی برای برش مواد بزرگتر مانند میز کار، تخته، عرشه و مواد ورق هستند.


اره برقی فارسی بر سیمی و بی‌سیم

اگر قرار است کارهای زیادی را با یک اره برقی فارسی بر در گاراژ یا کارگاه خود در خانه انجام دهید، اره سیمی برای کار بر روی مواد سخت‌تر قوی‌تر خواهد بود. با این حال، برای کارهای بیرونی یا در پروژه‌هایی که منبع تغذیه پیدا نمی‌شود، یکی از اره‌های برقی فارسی بر شارژی فوق‌العاده ضروری است.


اره برقی فارسی بر چه اندازه ای نیاز دارم؟

علاوه بر دانستن انواع مختلف اره موجود، هنگام انتخاب اره برقی فارسی بر، اندازه نیز مهم است. اگر از خود می‌پرسید که چه اندازه اره برقی فارسی بری نیاز دارید، در مسیر درستی هستید. قبل از خرید اره باید بررسی‌هایی را انجام دهید زیرا اندازه گیری مناسب بسیار مهم است. سوال اصلی که در اینجا باید به آن پاسخ دهید این است که روی چه شغلی کار می‌کنید؟ این به شما می‌گوید که به چه اندازه ای نیاز دارید. اگر از یک اره برقی فارسی با تیغه بزرگتر با اندازه حدود 305 میلی‌متر یا بیشتر استفاده می‌کنید، متوجه خواهید شد که می‌توان از آن برای برش‌های عمیق‌تر و گسترده‌تر استفاده کرد. اره‌های کوچک‌تر که 254 میلی‌متر یا کوچک‌تر هستند، راحت‌تر کار می‌کنند و برای برش‌ کاری‌های کوچک‌تر و با جزئیات بهتر استفاده می‌شوند. 
اندازه اره ای که در اینجا استفاده می‌کنید به اندازه کفپوش لمینت بستگی دارد.

برای کف‌های لمینت بزرگ‌تر، یک اره 305 میلی‌متری می‌تواند ایده‌آل باشد، در حالی که مناطق کوچک‌تر می‌توانند از یک اره کوچک‌تر بهره ببرند. با این حال، باید در نظر بگیرید که مواد در اینجا چقدر سخت است. لمینت قوی و مقاوم است، بنابراین ممکن بوده برای برش یکپارچه مواد به اره بزرگتر نیاز داشته باشید. یک اره کوچکتر 254 میلی متری برای اکثر تخته‌های دامن ایده آل است، اما اگر قبلاً اره بزرگتری داشته‌اید، تیغه 305 میلی متری باید به همان اندازه توانایی برش‌های دقیق را داشته باشد.

اندازه های اره برقی فارسی بر


اگر فقط 120 میلی متر ضخامت داشته باشد، یک اره کوچکتر 254 میلی متری ایده آل است. برای روکش‌ها و قرنیزهایی با ضخامت 250 میلی متر، به چیزی قوی‌تر مانند تیغه 305 میلی متری نیاز دارید. در نهایت، اندازه و چقرمگی ماده‌ای که برش می‌دهید به شما می‌گوید که چه اندازه اره برقی فارسی نیاز دارید. هرچه کار بیشتری با این ابزار برقی انجام دهید، بیشتر متوجه می‌شوید که چه زمانی به تیغه‌های اندازه‌های مختلف نیاز است.


ویژگی‌های اره برقی فارسی بر

تطبیق پذیری اره برقی فارسی بر با ویژگی‌های آن افزایش یافته است. چه به دنبال یک اره برقی فارسی بر کوچک برای کارهای خانگی باشید یا یک مدل سنگین با مزایایی که روز کاری را به خوبی پیش می‌برد، به دنبال گزینه‌هایی باشید که می‌توانند کار شما را آسان‌تر کنند.


اره برقی فارسی بر آمپر

آمپر قدرت موتور اره را اندازه گیری می‌کند. آمپرهای بالاتر به معنای قدرت برش بیشتر است. موتورهای اره برقی فارسی بر در اندازه‌های 10، 12 و 15 آمپر عرضه می‌شوند. برای دست سازان خانگی یا نجاری، یک اره برقی فارسی بر سایز 10 یا 12 آمپر قدرت زیادی را فراهم می‌کند. این موتورهای کوچکتر می‌توانند برش کاری کوچک چوبی یا قالب‌گیری کامپوزیت را مدیریت کنند. یک اره برقی فارسی بر 15 آمپری برای تامین قدرت و دوام برای کارهای ساختمانی که نیاز به برش قطعات چوبی بزرگتر مانند تخته‌های 2×6 و 2×8 یا ستون‌های 4×4 و 6×6 دارند، به همراه توانایی ایجاد برش‌های عرضی طراحی شده است.

 ویژگی‌های مهم اره برقی فارسی بر


اره برقی فارسی بر شارژی

ابزارهای بی سیم به لطف استفاده آسان و افزایش قدرتی که پلتفرم‌های باتری امروزی ارائه می‌کنند،. تجهیزات برق در فضای باز و ابزار برقی همگی می‌توانند از یک باتری استفاده کنند. اره برقی فارسی بر‌های شارژی به عنوان گزینه ای کوچکتر، سبک‌تر و همچنان قدرتمند به مدل‌های سیم دار به این ابزار پیوسته‌اند. آنها می‌توانند به دلیل عدم نیاز به سیم برق به هر جایی بروند. همچنین، موتورهای براشلس بی‌صدا‌تر، دارای راه اندازی نرم‌تری هستند و نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند. اره‌های میتر شارژی در دو سبک ترکیبی تک و دوتایی و تا سایز تیغه 12 اینچی موجود هستند.


اندازه تیغه اره و تعداد دندان‌ها

اندازه یا قطر تیغه یکی از نکات مهم در انتخاب اره برقی فارسی بر است. رایج‌ترین تیغه‌های اره برقی فارسی بر 8، 10 و 12 اینچ است. به خاطر داشته باشید که تیغه‌های با قطر بزرگتر می‌توانند برش‌های طولانی‌تری ایجاد کنند. همراه با قطر تیغه اره، تعداد دندانه‌های تیغه در نوع کار انجام شده بسیار مهم است. تیغه ای در محدوده 20 دندانه برای برش‌های خشن چوب قاب مناسب است. یک تیغه 40 دندانه برای برش‌های عمومی لبه صاف‌تری می‌دهد. تیغه‌های 60، 80 و 100 دندانه برش‌های نرم‌تر و ظریف‌تری روی چوب‌ها، تزئینات و قالب‌گیری‌های ظریف‌تر ایجاد می‌کنند.

 تیغه اره برقی فارسی بر


توقف اره برقی فارسی بر

توقف‌های مثبت نقاط تنظیم کارخانه هستند که به شما امکان می‌دهند به سرعت برش‌های دقیقی را در زوایای خاص انجام دهید. توقف‌های مثبت بیشتر زمان لازم برای تنظیم برش‌ها را کاهش می‌دهند. برخی از اره‌ها دارای توقف‌های فعال با انگشت شست برای تنظیمات سریع هستند. توقف عمق به شما امکان می‌دهد ارتفاع تیغه را تنظیم کنید و میزان برش عمیق آن را در قطعه کار کنترل کنید.


ویژگی‌های اره برقی فارسی بر مرکب

  • حفاظ‌های تیغه مفصلی محافظ را از استوک دور نگه می‌دارند، بنابراین دید بهتری از خط برش خواهید داشت. هنگامی که اره را بالا می‌آورید، محافظ پایین می‌آید تا تیغه را کاملاً بپوشاند.
  • هنگامی که ماشه را رها می‌کنید، ترمزهای برقی جریان برق را در موتور اره معکوس می‌کنند. معکوس کردن جریان، حرکت تیغه را به سرعت متوقف می‌کند. ترمزهای الکتریکی می‌توانند تیغه را در کمتر از دو ثانیه متوقف کنند، بسیار سریعتر از تیغه روی اره بدون این ویژگی.
  • قفل‌های دوک و تیغه را بی حرکت می‌کنند و تعویض تیغه را بسیار آسان‌تر می‌کنند.
  • لوله‌های گرد و غبار و دمنده‌ها به انتقال خاک اره از ناحیه برش کمک می‌کنند.
  • کیسه‌های گرد و غبار مستقیماً روی اره سوار می‌شوند و خاک اره را جمع می‌کنند.
  • پسوندهای میز به کناره‌های اره متصل می‌شوند و برای برش دقیق از استوک بلندتر پشتیبانی می‌کنند.
  • نرده‌های کشویی و چرخاننده، پشتیبانی بیشتری از استوک‌های بلندتر برای برش‌های میتر استاندارد می‌کنند. سپس می‌توانید آن‌ها را بلغزانید یا برگردانید تا برش‌های اریب ایجاد کنید یا از قطعات کار طولانی‌تر پشتیبانی کنید.
  • راهنماهای لیزری و چراغ‌های راهنما یک پرتو می‌تابانند یا روی قطعه کار سایه می‌اندازند و به شما کمک می‌کنند تا برش‌های خود را با دقت هدایت کنید.
  • نمایشگرهای دیجیتالی اطلاعات تنظیم مخروطی و میتر را با خوانایی آسان ارائه می‌دهند.

 اره برقی فارسی بر مرکب

سایر ملاحظات اره فارسی بر برقی

فراتر از ویژگی‌های موجود، هنگام خرید اره برقی فارسی بر ملاحظات دیگری نیز وجود دارند:

  • اره‌های میتر معمولاً برای استفاده در مغازه روی میز کار نصب می‌شوند. اگر اره را به محل‌های کاری مختلف حمل می‌کنید، به یاد داشته باشید که مدل‌های سبک‌تر قابلیت حمل و نقل بیشتری را به شما می‌دهند. استفاده از اره‌های میتر با پایه می‌تواند به شما قابلیت حمل در محل کار را با یک قاب محکم برای برش بدهد.
  • تیغه قسمت کلیدی اره است. تیغه‌های مختلف برای کاربردهای مختلف موجود هستند. هنگام خرید تیغه، مطمئن شوید که با اره و پروژه شما سازگار است. 
  • اگر روی سرگرمی‌ها و صنایع دستی کوچک یا دقیق کار می‌کنید، مینی اره برای شما انتخاب می‌شود. با استفاده از تیغه‌های 2 اینچی و 3 اینچی، آنها می‌توانند چوب، برنج، آلومینیوم و سایر فلزات آهنی را برش داده و اصلاح کنند.
  • هنگام استفاده از سیم کشی با اره برقی فارسی بر، مطمئن شوید که سیم مناسبی دارید. توصیه‌های سازنده دستگاه را برای کابل‌های داخلی سازگار دنبال کنید و نکات ایمنی سیم برق را ببینید.

 

راهنمای خرید اره برقی فارسی بر

همانطور که اره‌های میتر فوق را در نظر می‌گیرید، به نوع برش، طول تیغه، سطح قدرت و سیستم جمع آوری گرد و غبار آنها نگاه کنید تا مطمئن شوید که مدلی را انتخاب می‌کنید که متناسب با نیازهای نجاری شما باشد. راهنمای خرید زیر این عوامل را برای شما توضیح می‌دهد.


نوع برش

نوع برش به این اشاره دارد که چگونه یک اره برقی فارسی بر می‌تواند یک تکه چوب را برش دهد. سه برش پرطرفدار عبارتند از: برش عرضی، برش میتر و برش اریب. برش‌های متقاطع برش‌های اساسی هستند که به موازات دو طرف قطعه کار اجرا می‌شوند. برش‌های میتر برش‌های زاویه‌ای هستند که قطعه کار را با زاویه برش می‌دهند. رایج‌ترین برش میتر در زاویه 45 درجه برای قرار دادن دو گوشه چوب در کنار هم است. برش‌های اریب برش‌های زاویه ای هستند که به ضخامت چوب برش داده می‌شوند تا عرض آن. اغلب هنگامی که دو قرنیز در گوشه ای به هم می‌رسند، برش‌های اریب تزئینی و بدون درز به نظر می‌رسند.

 خرید اره برقی فارسی بر


طول تیغه

اندازه یک اره برقی فارسی بر با اندازه تیغه ای که در آن نگه می‌دارد تعیین می‌شود. اندازه تیغه بر اندازه چوبی که می‌توانید برش دهید تأثیر می‌گذارد. اگر با چوب ضخیم‌تر کار می‌کنید، ممکن است بخواهید یک اره برقی فارسی بر با تیغه 12 اینچی یا بزرگتر بخرید، زیرا ممکن است تیغه 10 اینچی برای بریدن آن کافی نباشد.
گرد و غبار
سرمایه گذاری بر روی اره چرخشی با عملکرد جمع آوری گرد و غبار، فضای کاری شما را تمیز نگه می‌دارد. تقریباً همه اره‌های میتر دارای کیسه گرد و غباری هستند که خاک اره را جمع‌آوری می‌کنند، اگرچه برخی از مدل‌ها یک پورت شلنگ برای اتصال جاروبرقی نیز دارند.


قدرت موتور

تقریباً تمام اره‌های میتر سیمی هستند و معمولاً دارای موتورهای 10، 12 یا 15 آمپری هستند. موتورهای قدرتمند 15 آمپری جای خود را نزد نجاران مجرب دارند، اما اکثر صاحبان خانه می‌توانند پروژه‌های مختلف نجاری را با اره برقی فارسی بر 10 یا 12 آمپری انجام دهند. اره برقی فارسی بر‌های شارژی در حال ظهور در بازار است. با این حال، زمان اجرای باتری می‌تواند برای آنها مشکل ساز باشد، به خصوص اگر نیاز به برش‌های متعدد داشته باشید. شما نمی خواهید پروژه خود را برای وصل کردن اره خود به شارژر متوقف کنید.


نحوه استفاده ایمن از اره برقی فارسی بر

قبل از اینکه برای اولین بار از آن استفاده کنید، وقت بگذارید و دستورالعمل‌های همراه اره برقی فارسی خود را بخوانید. حتی اگر قبلا از این نوع اره استفاده کرده باشید، هیچ دو مدلی شبیه هم نیستند، بنابراین باید با تنظیمات و عملکردهای مختلف آشنا شوید.
در اینجا برخی از اقدامات احتیاطی کلیدی وجود دارند که باید رعایت کنید:

  • هنگام کار با اره از عینک ایمنی و محافظ گوش استفاده کنید. قبل از اینکه آن را روشن کنید مطمئن شوید که اینها را آماده کرده‌اید.
  • هنگام برش، انگشتان خود را 15 سانتی‌متر از تیغه دور نگه دارید. اره شما ممکن است شامل خطوطی باشد که موقعیت صحیح دستان شما را هنگام کار با آن نشان می‌دهد.
  • اگر در حین چرخش تیغه چیزی روی زمین افتاد، تا زمانی که چرخش تیغه متوقف نشد به آن دست نزنید.
  • مطمئن شوید که تیغه در انتهای هر برش قبل از بلند کردن آن متوقف شده است.
  • به یاد داشته باشید که وقتی از اره استفاده نمی کنید یا در حال تعویض تیغه هستید، آن را از برق بکشید.

نحوه استفاده از اره برقی فارسی بر

 

کلام آخر

اره برقی فارسی بر می‌تواند زاویه برش را از 90 درجه کامل به هر زاویه دلخواه دیگر تغییر دهد. البته برش 45 درجه بسیار رایج است و اغلب از این دستگاه برای همین منظور استفاده می‌شود. اره برقی فارسی بر در صنایع مختلف کاربرد دارد، اما مهم است که محصول مناسب را مطابق با بودجه و نیازهای خود خریداری کنید. فروشگاه اینترنتی ابزارمارت به شما کمک می‌کند تا بهترین اره برقی فارسی بر را از برندهای معتبر بازار و یا قیمت مناسب تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با تیم مشاوران ما تماس بگیرید.

۵
از ۵
۶ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش