۰

سنباده نواری و کاربرد‌های آن در صنعت

آیا در نظر دارید روی یک سنباده نواری برای کارگاه فلزکاری خود سرمایه گذاری کنید؟ ابزاری مانند سنباده نواری به دلیل طیف وسیعی از توانایی‌هایش می‌تواند گزینه‌ای عالی برای کاربردهای فلزکاری باشد. علاوه بر این، انواع مختلفی از سنباده‌های نواری وجود دارند که باید قبل از خرید آنها را بشناسید. در این مقاله به نحوه عملکرد سنباده نواری و کاربردهای این ابزار می‌پردازیم.

سنباده نواری چیست؟

سنباده نواری فرآیند حذف مواد از یک قطعه فلز با استفاده از سنباده نواری است. این ابزار یک ماشین الکتریکی است که یک تسمه را به دور دو یا چند قرقره می‌چرخاند. سنباده نواری مشابه فرآیند سنباده تسمه‌ای است و دستگاه‌ها اغلب بسیار شبیه به هم هستند. تفاوت اساسی این است که سنباده نواری برای فلز انجام می‌شود، در حالی که سنباده تسمه‌ای برای چوب و سایر مواد سبک‌تر نیز انجام می‌شود. این فرآیند را می‌توان به روش‌های مختلفی انجام داد و هر روشی مزایا و معایب خاص خود را خواهد داشت. مقدار ماده حذف شده از یک قطعه به روش مورد استفاده بستگی دارد.

سنباده نواری


سنباده نواری با تسمه عریض یکی از رایج‌ترین روش‌های سنگ زنی است. این فرآیند اغلب شامل استفاده از یک سیستم نوار نقاله است که قطعه فلز را برای سنگ زنی کردن از دو یا چند تسمه سنگ زنی می‌کشد. مقدار مواد برداشته شده از قطعه را می‌توان با عوامل مختلفی تعیین کرد، از جمله نوع تسمه، سرعت تسمه، فاصله بین تسمه و قطعه و فلزی که در حال سنگ زنی شدن است. اولین تسمه در سیستم معمولاً درشت‌ترین است و به گونه‌ای طراحی شده است که بیشترین مواد را از بین ببرد. تسمه‌هایی که بعد از اولین تسمه قرار می‌گیرند، درشتی کمتری دارند تا مواد کمتری برداشته شود و سطح صاف‌تری ارائه شود. 

کاربردهای سنباده نواری

سنباده‌های نواری ابزارهای چند منظوره فوق العاده‌ای هستند که از قدرت و تطبیق پذیری لازم برای انجام تعدادی کارکردها برخوردارند. شاید یکی از رایج‌ترین کاربردهای سنباده نواری در ساخت چاقو باشد.. سنباده‌های نواری می‌توانند مواد اضافی را از روی سطح کار حذف کنند، بنابراین می‌توان از آنها برای هر چیزی که نیاز به پرداخت، سنگ زنی یا استفاده از یک سطح ساینده دارد استفاده کرد. سنباده‌های نواری در اندازه‌ها و طول‌های مختلف تولید می‌شوند، بنابراین ابزار بسیار متنوعی است که می‌تواند برای چندین کار مختلف استفاده شود.


استفاده از سنباده نواری برای ساخت چاقو

هر چاقویی متفاوت است و تکنیک‌های بسته به استفاده از چاقو متفاوت هستند، اما این یک راهنمای بسیار خشن برای ساخت چاقو با استفاده از سنباده نواری است. این فرآیند معمولاً با یک قطعه ورق فلزی یا یک تیغه درشت آهنگری شروع می‌شود. بسیاری از چاقوها در فورج ساخته می‌شوند، زیرا این فرآیند تمیزتر است، گرد و غبار کمتری تولید می‌کند و بر ریه‌ها یا چشم‌های شما خشن نیست. با این حال، سایر سازندگان چاقو از فرآیندی به نام حذف استوک استفاده می‌کنند که اساساً مواد را از یک بلوک فولادی جدا می‌کنند تا چاقو شکل بگیرد. 

ساخت چاقو با سنباده نواری


برای انجام این کار، باید شکل چاقوی خود را با استفاده از شارپی یا مشابه آن روی ورق فلزی ردیابی کنید یا از یک برنامه CAD برای ایجاد کاری فنی‌تر استفاده کنید. هنگامی که طرح کامل شد و از آن راضی بودید، می‌توانید شروع به سنگ زنی کنید. بسیاری از کارشناسان فلزکاری دوست دارند قبل از استفاده از سنباده نواری از سنگ زنی زاویه‌ای استفاده کنند، اما می‌توان از سنباده نواری برای کل فرآیند استفاده کرد. اگر از همان ابتدا به جای سنگ زنی زاویه‌دار از سنباده نواری استفاده می‌کنید، باید یک نیمکت محکم برای کار داشته باشید. 
بیشتر سنگ زنی‌های تواری دارای یک تکیه گاه کار هستند که می‌توانید برای استراحت تیغه از آن استفاده کنید. فرآیند مجسمه سازی تیغه چاقو به این صورت است که فلز را محکم به سمت پایین فشار دهید و به بقیه فشار دهید، در حالی که در امتداد تسمه سنباده بزنید تا مواد مورد نظر از بین برود. هنگامی که شکل تیغه را پیدا کردید، باید لبه تیغه را سنباده کنید که با آن می‌توانید از سنباده نواری نیز استفاده کنید. شما به یک شن درشت روی سنباده نواری خود نیاز دارید.


استفاده از سنباده نواری برای براده برداری از لبه‌ها

سوراخ‌های فلزی معمولاً روی سطوح قطعه کار ایجاد می‌شوند. سنباده نواری ماشین مناسبی برای سمباده زدن به راحتی است. همچنین می‌توانید از سنگ زنی تسمه برای گرد کردن مواد فلزی و شکستن لبه‌ها استفاده کنید.

 براده برداری از لبه‌ها با سنباده نواری

استفاده از سنباده نواری برای تکمیل سطح

همانطور که قبلاً ذکر شد، سنباده‌های نواری بیشتر برای سنباده زدن سطوح استفاده می‌شوند. از سنباده نواری می‌توان برای از بین بردن سوراخ‌های ریز، تمیز کردن، شکل دادن و صیقل دادن مواد و حذف لبه‌ها و آثار سنگ زنی استفاده کرد.


استفاده از سنباده نواری برای پرداخت

تسمه متحرک سریع و قدرت دستگاه‌های سنباده نواری برای صیقل دادن فلزات بسیار مناسب است تا به آن پایانی ظریف و صاف ببخشد. سنگ ریزه‌های مختلف می‌توانند به پرداخت‌های متفاوتی دست یابند، بنابراین این ابزار واقعاً عالی برای به دست آوردن یک پرداخت صیقلی دقیق است.


استفاده از سنباده نواری برای سنباده زدن

البته همه اقلام نیازی به صیقل دادن ندارند، اما می‌توان آنها را سمباده زد تا اطمینان حاصل شود که سطح صافی دارند. سنباده نواری که با دقت استفاده می‌شود، ابزاری عالی برای سنباده زدن به سطح صاف است. باید مراقب باشید تا مواد زیادی حذف نشوند، زیرا سنباده‌های نواری می‌توانند قدرتمند باشند. اما با استفاده دقیق، ابزار ایده آلی برای سنباده می‌سازند.

سنباده زدن با سنباده نواری


سنباده نواری فقط برای ساخت چاقو و اجسام مختلف سنگین مناسب نیست. همچنین می‌توان از آن برای بسیاری از اهداف در انواع محیط‌های صنعتی و خانگی استفاده کرد. اگر سنباده نواری شما چندین ضمیمه مختلف دارد، احتمالات بیشتری نیز وجود دارند. در ادامه به چند نمونه از موارد دیگر در کاربردهای این ابزار اشاره می‌کنیم:

  1. اغلب از سنباده‌های نواری برای ساعت‌های با برند بالا استفاده می‌کنند. سنباده نواری ابزار رایجی است که در کارگاه‌های ساعت ساز یافت می‌شود.
  2. بسیاری از اشیاء فلزی عتیقه نیاز به نوسازی جدی دارند تا شکوه سابق را بازیابی کنند. سنباده نواری می‌تواند به این مهم دست یابد و بنابراین می‌توان آن را در کارگاه‌های ترمیم نیز یافت.
  3. یک ناردار یا سم گیر می‌تواند از سنباده نواری برای کمک به فرآیندهای درگیر در آن صنعت استفاده کند.
  4. یک زرگر یا جواهرساز می‌تواند از سنباده نواری برای فرم دهی یا پرداخت استفاده کند.
  5. سنباده نواری وسیله‌ای عالی برای تیز کردن وسایل باغبانی، قیچی یا سایر ابزارهای کاربردی خانگی است.
  6. از سنباده نواری می‌توان برای سنگ زنی یا صیقل دادن آلات موسیقی بسیار استفاده کرد.
  7. ابزارآلات پزشکی یا ترازو سازها اغلب در کارگاه یا مرکز ساخت خود دارای سنباده نواری هستند.
  8. کابینت سازها هنگام ترکیب فلز با چوب به منظور شکل دادن به وسایل، سنباده نواری را مفید می‌دانند.
  9. یراق آلات درب را نیز می‌توان با استفاده از سنباده نواری حجاری شکل داد.

 

مزایای سنباده نواری 

مزایای منحصر به فرد استفاده از سنباده نواری را مورد بحث قرار می‌دهیم. آشنایی با این ویژگی‌ها به شما این امکان را می‌دهد که ایده آل‌ترین راه حل را برای نیازهای خاص خود بیابید. از این گذشته، در حالی که پروژه‌های فلزکاری ممکن است در هزاران کارگاه مختلف در سراسر جهان انجام شوند، هر سازمانی نیازمندی‌های منحصر به فرد خود را دارد. اینها ممکن است بر اساس برنامه کاربردی، اهداف مشتری یا شرایط خاص پیرامون فرآیندهای شما باشند. 


سهولت استفاده

مهم نیست که چه نوع سنباده نواری را انتخاب می‌کنید، استفاده از همه آنها بسیار آسان است. حتی فلزکاران مبتدی نیز می‌توانند پس از آموزش‌های اولیه ایمنی شروع به استفاده از سنباده نواری کنند. با این حال، چند نکته برای اپراتورهای جدید سنباده نواری وجود دارند که باید در نظر داشته باشید. برای نمونه، سنباده‌های نواری ممکن است جرقه‌هایی را منتشر کنند که تسمه ساینده با قطعه کار فلزی شما تماس می‌گیرد. 
مطمئن شوید که در حین استفاده از دستورالعمل‌های ایمنی کارگاه فلزکاری پیروی کنید، لباس محافظ مناسب بپوشید و هرگونه مواد قابل اشتعال در اطراف را قبل از استفاده تمیز کنید. به دلیل ماهیت سنباده نواری، نیازی نیست فشار زیادی به مواد کار خود وارد کنید تا به پایان مورد نظر خود برسید. وقتی نوبت به این فرآیند می‌رسد کمتر است. این همچنین به این معنی است که یک سنباده نواری می‌تواند به شما کمک کند تا کارهای پردازش و تکمیل خود را بسیار سریعتر انجام دهید. 

مزایای استفاده از سنباده نواری 


بهره وری بالا

یکی دیگر از مزایای استفاده از سنباده نواری افزایش بهره وری شماست. از آنجایی که این ابزار به شما کمک می‌کند کارهای تکمیلی خود را بسیار سریع‌تر انجام دهید، به نوبه خود بهره وری خود را در کارگاه افزایش می‌دهید. با سنباده نواری، مصرف انرژی پایین می‌ماند و در نتیجه دستگاه خنک می‌شود که این به معنی مکث کمتر به دلیل گرمای بیش از حد است. اگر کارگاه شما روزانه پروژه‌های زیادی را انجام می‌دهد، روی چندین نوع سنگ زنی سرمایه گذاری کنید تا در زمانتان صرفه جویی کنید.


تنوع بالا

یکی دیگر از مزایای سنباده‌های نواری این است که در مدل‌های متنوعی عرضه می‌شوند، به طوری که می‌توانید یکی را انتخاب کنید که به بهترین وجه متناسب با نیازهای کسب و کار شما باشد. از دستی گرفته تا ثابت، دانستن بهترین نوع ابزار برای هر یک از پروژه‌هایتان مفید است. در ادامه به انواع سنباده نواری اشاره می‌کنیم:


سنگ زنی‌های ثابت

یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها سنباده نواری ثابت است. این‌ها اغلب مدل‌های ایستاده هستند که در یک نقطه در طبقه مغازه شما می‌مانند، زیرا تا حدودی حجیم هستند و جابجایی آنها دشوار است. نکته راحت در مورد این سنباده این است که شما کنترل کامل فرآیند سنباده را دارید، زیرا به صورت فیزیکی مواد کار خود را نگه می‌دارید. این سنباده نواری یک دستگاه اتوماتیک است، به این معنی که تسمه به تنهایی و بدون هندزفری از آن عبور می‌کند. این به شما این امکان را می‌دهد که مواد خود را در مقابل سنباده ساینده مانور دهید زیرا به طور خودکار به سمت خود کشیده می‌شود. علاوه بر این، کنترل بیشتری بر فرآیند سنگ زنی به شما می‌دهد و به شما امکان می‌دهد علامت‌های دقیق‌تری ایجاد کنید.

سنگ زنی ثابت یا سنباده نواری ثابت


سنباده نواری نیمکتی

سنباده‌های نواری برای کارگاه‌هایی که فضای زیادی برای افزودن ابزار جدید ندارند گزینه خوبی هستند. یک مدل نیمکتی بسیار شبیه به مدل ثابت عمل می‌کند، اما به دلیل اندازه کوچک باید مقداری از طول سنباده و فضای کار را فدا کنید. با این حال، آنها نیز مزایای خود را دارند. مدل‌های رومیزی بسیار راحت هستند، همیشه در نزدیکی ایستگاه کاری شما قرار دارند و در ارتفاعی راحت می‌نشینند.


سنباده دستی

انواع دستی راحت‌ترین انواع سنباده‌های فلزی هستند زیرا قابل حمل می‌باشند. می‌توانید این سنباده‌ها را به هر جایی که پروژه‌تان می‌برد ببرید، چه در اطراف کارگاه یا خارج از آن. اگر می‌خواهید فشار مستقیم بیشتری به مواد خود وارد کنید، این مدل برای شماست. از سوی دیگر، هنگام کار با این مدل، به دلیل دستی بودن به جای خودکار، مقداری کنترل را قربانی خواهید کرد.

سنباده نواری دستی


تطبیق پذیری بالا

یکی دیگر از مزایای خرید سنباده‌ نواری این است که چقدر می‌تواند برای چندین کار مختلف مفید باشد. برخی از محبوب‌ترین کاربردهای سنباده‌های فلزی عبارتند از تکمیل، جداسازی و حذف ذخایر. پرداخت به صاف کردن سطح ناهموار مواد شما کمک می‌کند و ظاهری صیقلی برای محصولات نهایی ایجاد می‌کند. سوراخ ‌زدایی و حذف ذخایر شامل جدا کردن سوراخ‌ها، خوردگی و سایر عناصر سطحی ناخواسته از مواد شما برای قابل استفاده به عنوان محصول نهایی است. سنباده نواری حتی ممکن است این پتانسیل را داشته باشد که برخی از تجهیزات تک ترفندی دیگر را در اطراف مغازه شما جایگزین کند. 


کلام آخر

سنباده نواری برای مصارف متعددی استفاده می‌شود و انواع مختلفی در بازار وجود دارند. ما طیف وسیعی از سنباده‌های نواری و دیسکی داریم که تقریباً برای هر صنعت فلزکاری یا چوبی مناسب هستند. ما می‌توانیم بهترین دستگاه را برای نیازهایتان، از جمله مواردی مانند سرعت، پایان مورد نیاز و تسمه‌ها، اندازه موتور و قدرت مورد نیازتان، به شما توصیه کنیم. از سنباده‌های نواری برای سنگ زنی و شکل دادن به قطعات فلزی استفاده می‌شود. 
این ابزارها کاربردهای بسیار متنوعی دارند، از فلزکاری گرفته تا ساخت چاقو! از سنباده‌های نواری می‌توان برای سنگ زنی درشت و ریز استفاده کرد و همچنین می‌توان از آن‌ها برای سنگ زدایی و پرداخت استفاده کرد. از طرف دیگر، سنباده‌های نواری عمدتاً برای سنباده زدن چوب یا فلز استفاده می‌شوند. آنها را می‌توان برای سنباده زدن خشن و ریز استفاده کرد و اغلب برای برداشتن سریع مواد کاربرد دارند. بنابراین کدام ابزار برای شما مناسب است؟ برای خرید سنباده نواری از ابزارمارت اقدام کنید.


 

۵
از ۵
۵ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش