۰

200 هزار تومن تخفیف . . .

  • برای خرید بیش از 4 میلیون تومن

ویژه حرفه‌ای‌ها

کد تخفیف: AM24S

قیچی برقی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

قیچی برقی ابزار برش الکتریکی است که می‌توان از آن برای برش انواع پارچه و مواد استفاده کرد. این ابزارها در دو مدل سیمی و شارژی عرضه می‌شوند که مدل‌های شارژی با باتری کار می‌کنند. قیچی برقی برای کسانی مناسب است که برای پروژه‌های خود به دنبال صرفه جویی در زمان هستند.

هر صنعتگری خوب می‌داند که تولید صنایع دستی شامل برش‌های زیاد هستند. شما باید مواد را هنگام آماده سازی برای استفاده از آن‌ها برش دهید و این موضوع  می‌تواند نیاز به تلاش زیادی داشته باشد. در ادامه به طور کامل در مورد قیچی برقی و کاربردهای آن صحبت می‌کنیم.
 

قیچی برقی


قیچی برقی چیست؟

قیچی برقی (Electric Scissors) یک ابزار دستی است که می‌تواند انواع مختلف مواد را به راحتی و بدون نیاز به استفاده از دست برای حرکت دادن تیغه‌ها برش دهد. این ابزار از نظر اندازه و شکل شبیه به یک تیغ دستی است. قیچی برقی می‌تواند مواد نرم پارچه، کاغذ، مواد مخصوص صنایع دستی و حتی مقوای نازک را برش دهد. علاوه بر این، بسیاری از برندها ادعا می‌کنند که مواد سخت‌تری مانند: پلاستیک، شاخه درخت، مقوای ضخیم و گاهی اوقات حتی فلز نازک را نیز برش می‌دهند.

دو نوع قیچی برقی در بازار وجود دارند که شامل قیچی برقی سیمی یا قیچی برقی شارژی هستند. هنگام استفاده از قیچی برقی سیمی باید به برق متصل شود. قیچی برقی بی‌سیم می‌تواند بدون اتصال به پریز و با باتری کار کند. مدل شارژی هیچ سیمی برای گیر کردن در هنگام برش ندارد.

 

مدل‌های برقی قدرت بیشتری دارند و به طور مدام کار می‌کنند، اما مدل‌های شارژی قابلیت حمل بالایی خواهند داشت و در صورت تمام شدن باتری، از کار میفتند. هر دستگاه همچنین دارای دو سری مختلف است که شامل یکی برای برش مواد نرم‌تر و دیگری برای مواد سخت‌تر طراحی شده‌اند.

 

قیچی برقی چیست؟


چرا از قیچی برقی استفاده کنیم؟

زمانی که پارچه‌های زیادی برای برش دارید یا زمانی که می‌خواهید پارچه‌های سنگینی مانند پشم، وینیل یا بوم را برش دهید، قیچی برقی بیشتر به افزایش بهره‌ وری شما کمک می‌کند. این دستگاه می‌تواند برای هر کسی که برش زیادی را برای خیاطی و کارهای دستی انجام می‌دهد مفید باشد، اما به ویژه برای افرادی که از آرتروز یا سایر بیماری‌های عضلانی و مفصلی رنج می‌برند بسیار موثر خواهد بود. همچنین تیغه‌های برقی می‌توانند تیزتر از قیچی معمولی باشند.


مزایای استفاده از قیچی پارچه برقی عبارتند از:

  •  رفع خستگی دست‌ها و مچ دست‌ها به دلیل برش‌های زیاد
  •  کاهش درد و ناراحتی ناشی از استفاده از قیچی
  •   برش‌های صاف و عدم ایجاد بریدگی‌های دندانه‌دار
  • افزایش بهره وری با توانایی کاهش بیشتر در مدت زمان کوتاه‌تر
  • افزایش سرعت و آسانی در برش انواع مواد

 

مزایای استفاده از قیچی برقی


قیچی برقی چگونه کار می‌کند؟

قیچی برقی بسیار شبیه به قیچی سنتی عمل می‌کند. تفاوت اصلی در نحوه استفاده شما از دستگاه است. قیچی برقی با استفاده از تیغه‌های موتوری که کار را به شکل خودکار انجام می‌دهند؛ تمام فرآیند برش را بر عهده دارند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دستگاه را نگه دارید، آن را روشن کنید و سپس ابزار را در جهتی که می‌خواهید برش دهید. قیچی برقی برای خیاطی معمولاً سبک وزن است؛ درنتیجه استفاده و حمل آن آسان است. کاربر هم‌چنین به ‌راحتی می‌تواند دستگاه را با دست بگیرد.

استفاده از قیچی برقی ایمن است زیرا قدرت برش، ناشی از فشار دستگاه خواهد بود؛ نه از انتهای نوک تیز که معمولاً در قیچی خیاطی استفاده می‌شود. اگرچه قیچی برقی دارای پوشش ایمنی روی تیغه‌ها است اما هم‌چنان می‌تواند برای کودکان خطرناک باشد. اگر در خانه بچه کوچک دارید؛ دستگاهی خریداری کنید که دارای ویژگی قفل ایمنی باشد تا وقتی از قیچی استفاده نمی‌کنید، ابزار به طور خودکار غیرفعال شود. چیزی که ما در مورد قیچی برقی دوست نداریم این است که وقتی موتورشان کار می‌کند صدایشان کمی زیاد است.


برای استفاده از قیچی برقی، ابتدا مطمئن شوید که ابزار به درستی به پریز وصل شده است یا باتری‌ها شارژ شد‌ه‌اند. سپس پارچه‌ای که می‌خواهید برش دهید در یک دست بگیرید و قیچی را در دست دیگر قرار دهید. دسته‌ها را به آرامی به هم فشار دهید تا دستگاه پارچه را برش دهید. کل فرآیند برش پارچه به سرعت انجام می‌شود و شما نیازی نیست نگران اتلاف وقت یا صرف انرژی زیاد باشید.

 

نحوه کار قیچی برقی


نکات مهم در انتخاب بهترین قیچی برقی

برندهای بسیار متنوعی وجود دارند که حداقل یک مدل قیچی برقی را می‌فروشند اما همه آن‌ها محصولات متفاوتی را  تولید می‌کنند. هنگام خرید قیچی برقی، توجه به چند فاکتور از جمله نوع تیغه، منبع تغذیه و ارگونومی (راحتی در استفاده) ضروری است. در ادامه به نکات مهم انتخاب قیچی برقی اشاره می‌کنیم:


چند کاره بودن

اکثر مجموعه‌های قیچی برقی می‌توانند مواد مختلفی را برش دهند، از پارچه و کاغذ گرفته تا موادی مانند: چرم ضخیم، پلاستیک و حتی ورق‌های فلزی سبک که اکثر قیچی‌های دستی نمی‌توانند آن‌ها را برش دهند. این موضوع باعث می‌شود تا قیچی برقی نه تنها در اتاق خیاطی بلکه در کارگاه نیز به عنوان جایگزینی برای سایر ابزارهای دستی، دستگاهی عالی محسوب شود.

 

نکات مهم انتخاب بهترین قیچی برقی


انواع تیغه

بیشتر قیچی‌های برقی دارای دو نوع تیغه متفاوت هستند که شامل نوع O و نوع D خواهند بود. تیغه‌های نوع O برای برش دادن مواد نازک‌تری مانند: نمد، کاغذ و پارچه طراحی شده‌اند. تیغه‌های نوع D ضخیم‌تر و سخت‌تر هستند  به همین دلیل می‌توانند مواد سخت‌تری مانند مقواهای ضخیم، پلاستیک و فلزات نازک‌تر را برش دهند. تیغه‌های قیچی برقی را می‌توان از قیچی جدا نمود و در صورت فرسودگی آن‌ها را تعویض کرد.


منبع تغذیه

قیچی برقی در انواع بی‌سیم (شارژی) و سیمی به فروش می‌رسند. دستگاه‌های سیمی منبع تغذیه همیشگی را ارائه می‌دهند و از قیچی‌های شارژی قدرتمندتر هستند. با این حال، مدل‌های برقی وابسته به یک کابل هستد؛ به این معنی که باید نزدیک به پریز برق باشند. به همین دلیل، اکثر قیچی‌های برقی شارژی هستند.

اکثر مدل‌های سیمی، ماشین‌هایی با قدرت بالا برای کاربردهایی مانند برش قلع یا فرش هستند. قیچی‌های برقی شارژی از باتری‌های لیتیوم یونی 3.6 ولتی استفاده می‌کنند که به اندازه کافی کوچک هستند تا وزن کلی قیچی را کنترل کنند. مدت زمان کار با این قیچی‌های برقی حدود 2 ساعت است.


وزن و راحتی

برای اینکه استفاده از قیچی برقی آسان باشد، باید سبک و جمع و جور باشد. یک قیچی برقی باید شکلی ارگونومیک داشته باشد تا در زمان استفاده باعث خستگی کاربر نشود. قیچی نباید بیش از 0.45 کیلوگرم وزن داشته باشد و بهتر است طولش کمتر از 22 سانتی‌متر باشد تا کاربر احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

نکات مهم دیگر در خرید قیچی برقی عبارتند از:

  • نوع قیچی: انواع مختلفی از قیچی در بازار موجود است؛ بنابراین مطمئن شوید که قیچی مناسب را برای نیاز خود انتخاب کرده‌اید. هم‌چنین ابزار را براساس نوع متریال مورد نظر خود انتخاب کنید.
  •  برند: همه قیچی‌های یکسان ساخته نمی‌شوند، بنابراین مهم است که تحقیق کنید و یک برند معتبر پیدا کنید که محصولی با کیفیت خوب ارائه می‌دهد.
  • قیمت: قیمت قیچی برقی بسته به برند، ویژگی‌های دستگاه و سایر موارد ممکن است متفاوت باشد. بنابراین قبل از شروع خرید، حتماً بودجه مورد نظر خود را تعیین کنید.
  • وات: قیچی برقی دارای وات‌های مختلفی است، بنابراین مطمئن شوید؛ مدلی که انتخاب می‌کنید به اندازه کافی قدرتمند است و کار شما را راه می‌اندازد.
  • سرعت: سرعت برش قیچی برقی روی پارچه متفاوت است، اما اکثر مدل‌ها سرعت برشی در حدود 2500 برش در دقیقه دارند. این بدان معناست که آن‌ها می‌توانند به راحتی چندین لایه پارچه را در مدت زمان کوتاهی برش دهند.

   
آیا قیچی برقی برای پارچه ایمن است؟

استفاده از قیچی برقی عموماً بی‌خطر است، اما قبل از استفاده از آن‌ها مهم است که دستورالعمل‌های سازنده را بخوانید. همچنین به یاد داشته باشید؛ همیشه قیچی برقی را در زمانی که استفاده نمی‌کنید از برق بکشید. نکته‌ای که قبل از خرید باید بررسی شود این است که دستگاه قفل و دکمه ایمنی داشته باشد.

این ابزارهای برش قدرتمند هستند و به دلیل آنکه دو تیغه برش هنگام کار بسیار سریع حرکت می‌کنند؛ قطعاً می‌تواند برای کودکان خردسال خطر ایجاد کند. مهم است که دستگاه را در مکانی امن و دور از دسترس بچه‌های کوچک نگهداری کنید.

 

بریدن پارچه با قیچی برقی


کلام آخر

استفاده از قیچی معمولی برای برش، مستلزم آن است که دست خود را به طور مکرر فشار دهید. این کار می‌تواند منجر به درد، ناراحتی و حتی تشدید آرتریت و سایر مسائل شود. بنابراین، وجود ابزارهایی مانند قیچی برقی می‌تواند به رفع مشکلات بدنی و افزایش سرعت کار کمک کند.

هنگامی که تصمیم گرفتید قیچی برقی مناسب را خریداری کنید، باید تحقیق کنید تا بتوانید محصول مناسب را تهیه کنید. برای خرید بهترین قیچی برقی می‌توانید از وبسایت ابزارمارت اقدام کنید. هم‌چنین برای کمک به انتخاب محصول مناسب با تیم فروش ما تماس بگیرید.

 

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش