۰

200 هزار تومن تخفیف . . .

  • برای خرید بیش از 4 میلیون تومن

ویژه حرفه‌ای‌ها

کد تخفیف: AM24S

همه چیز درباره اره افقی بر

اره افقی بر ابزاری است که از یک حرکت رفت و برگشتی مانند یک اره چوب دستی برای بریدن انواع مختلف مواد استفاده می‌کند. بهترین اره‌های برقی افقی بر، ابزارهای چند منظوره‌ و قدرتمندی هستند که می‌توانند طیف وسیعی از کارها را انجام دهند. هنگامی که اره دستی، اره چوبی یا اره منبت کاری، عملیات اجرایی را به خوبی انجام نمی‌دهند؛ می‌توانید از یک اره افقی بر استفاده کنید. در این مقاله به طور کامل درباره اره افقی بر صحبت می‌کنیم.

 

همه چیر درباره اره افقی بر


اره افقی بر چیست؟

یک اره افقی بر (Reciprocating Saws) دارای تیغه اره‌ای است که به صورت رفت و برگشتی کار می‌کند. این ابزار برقی را می‌توان در کاربردهای مختلف و برای برش طیف وسیعی از مواد استفاده کرد. عملکرد این دستگاه مانند اره دستی است و وظیفه برش چوب، پلاستیک، چدن، سرامیک و سایر مواد را بر عهده دارد.

اره افقی بر برای استفاده در فضاهای باریک، عمیق یا طولانی که ابزارهای دیگر مناسب نیستند؛ یک وسیله کاربردی محسوب می‌شود. اره افقی بر به شما کمک می‌کند تا مواد را خیلی سریع برش دهید و قطعاتی دقیق و باکیفیت تولید کنید بنابراین نیازی نخواهید داشت با استفاده از اره دستی، خودتان را خسته کنید، زیرا اره افقی بر به شما راحتی و کارایی بیشتری می‌دهد.
 

اره افقی بر چیست؟


ویژگی های اره افقی بر

هنگام خرید اره افقی بر باید به ویژگی‌های کلیدی ابزار توجه کنید. در ادامه به مشخصات اصلی اره‌های افقی بر اشاره می‌کنیم:


طول تیغه

طول تیغه نشان می‌دهد که یک تیغه برای برش در موقعیت عقب و جلو تا چه اندازه حرکت می‌کند. توجه داشته باشید که طول تیغه بیشتر باعث برش راحت‌تر مواد می‌شود. طول تیغه معمولاً از 2 تا 3 سانتی‌متر متغیر است. با این حال، در برخی از مدل‌های اره‌های افقی بر می‌توانید طول تیغه را برای سازگاری بهتر تنظیم کنید. سرعت برش در یک اره افقی بر از حدود 2600 تا 3300 ضربه در دقیقه متغیر است.


سرعت برش

تعداد ضرباتی که یک اره افقی بر می‌تواند در دقیقه انجام دهد؛ سرعت نامیده می‌شود. اره با سرعت بالا به شما این امکان را می‌دهد که مواد را به سرعت برش دهید. توجه داشته باشید که یک کاربر معمولی برای یک پروژه ساده به سرعت زیادی نیاز ندارد اما کاربران حرفه‌ای باید یک اره با سرعت بالا را انتخاب کنند.
 

ویژگی های مهم اره افقی بر

 

کنترل سرعت

این ویژگی، سرعت اره شما را برای بهبود دقت در برش کنترل می‌کند. کنترل سرعت به کاربر این امکان را می‌دهد که سطح سرعت را مطابق با ماده برش داده شده تنظیم و انتخاب کند. برخی از ویژگی‌های دیگری که هنگام خرید اره افقی بر، باید به آن‌ها توجه کنید، عبارتند از:

  • توقف خودکار
  • ضد لرزش
  • کیف حمل
  • تعویض تیغه بدون ابزار
  • عملکرد مداری
  • گیره تیغه
  • ترمز الکتریکی داخلی


انواع اره افقی بر

اره افقی بر به صورت سیمی و شارژی در بازار موجود است. مدل‌های برقی معمولاً قدرت بیشتری دارند، اما قابل حمل و جابجایی نیستند. مدل های شارژی امکان حمل آسان را فراهم می‌کنند و می‌توانند بدون وجود پریز برق کار کنند. در ادامه، توضیحات بیشتری در مورد اره افقی بر ارائه می‌دهیم:


اره افقی بر برقی

زمانی که نیاز به برش‌های قدرتمند و سریع دارید؛ یک اره افقی بر برقی بهترین عملکرد را دارد. شما می‌توانید مدت زمان بیشتری با این دستگاه کار کنید، زیرا دائما به برق وصل است هم‌چنین کار اره برقی بسیار آسان است زیرا معمولاً به دلیل داشتن باتری سبک‌تر است.

به یاد داشته باشید که جابجایی و حمل دستگاه با محدودیت همراه است، به این دلیل که دستگاه برای کار نیاز به برق دارد و طول کابل نیز ممکن است کوتاه باشد. هنگام خرید، به سراغ دستگاهی بروید که به جای سیم پلاستیکی، یک سیم لاستیکی داشته باشد تا دوام بالا را تضمین کند.


اره افقی بر شارژی

اگر مجبور هستید به طور مداوم موقعیت خود را در حین کار تغییر دهید؛ اره افقی بر شارژی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. نیازی نیست دستگاه را به  پریز برق وصل کنید، زیرا با باتری کار می‌کند. همیشه یک باتری لیتیوم یونی انتخاب کنید تا طول عمر بالایی داشته باشد و نیازی نباشد به سرعت آن را عوض کنید. با اره افقی‌بر شارژی به راحتی می‌توانید مواد سخت را در هر مکان و بدون نیاز به سیم برق برش دهید. با این حال، هنگامی که باتری کم شود، قدرت اره برقی کاهش پیدا می‌کند.

 

اره افقی بر شارژی

 

انواع موتور اره افقی بر

بدون وجود موتور، هیچ اره‌ای کار نمی‌کند. موتور توسط یک منبع، تغذیه می‌شود که برای اره برقی، پریز برق و برای اره شارژی از بسته باتری داخل دستگاه تغذیه می‌شود. در زیر دو نوع موتور مخصوص اره افقی بر را توضیح داده‌ایم:

  • موتور Brushless: این نوع اره برس‌های کربنی ندارد، در عوض مدارهای الکترونیکی کوچکی وجود دارند که وظیفه انتقال انرژی را بر عهده دارند. این یک موتور قدرتمند است و اصطکاک غیر ضروری را کاهش می‌دهد که جریان ثابت انرژی در طول برش را تضمین می‌کند.
  • موتور Brushed: این موتور شکل استاندارد و اولیه اره‌های افقی بر است. این موتور دارای دو بخش اصلی است که به کموتاتور و برس شناخته می‌شوند. همانند سایر ابزارها، برس‌های کربنی به دلیل استفاده مکرر آسیب می‌بینند.

 

انواع موتور اره برقی

 
تفاوت اره افقی بر با اره برقی عمودی بر

اره افقی بر و اره برقی عمودی بر یا اره منبت کاری شبیه به هم هستند زیرا هر دو حرکت رفت و برگشت اره دستی را تقلید می‌کنند و در مدل‌های سیمی و شارژی به فروش می‌رسند. در حالی که یک اره افقی بر دارای طراحی افقی است که در آن تیغه در جلوی اره قرار دارد. تیغه اره منبت کاری به صورت عمودی و زیر اره نصب شده است.

اره افقی بر معمولاً قدرتمندتر است و تیغه‌های بزرگتری دارد. این اره برای استفاده به دو دست نیاز دارد و می‌تواند مواد بیشتری را برش دهد. اره منبت کاری ابزار خوبی برای کفپوش‌های لمینت و کارهای پیچیده‌تر مانند برش دقیق چوب در خطوط مستقیم است. هم‌چنین اره عمودی بر برای ایجاد برش‌های منحنی ایده آل است.

 

مقایسه اره افقی بر و اره عمودبر


اره افقی بر چه عمقی را می‌تواند برش دهد؟

عمق برش بستگی به نوع ماده‌ای دارد که باید برش داده شود. اگر از تیغه مناسب استفاده شود؛ یک اره افقی بر می‌تواند تقریباً هر ماده‌ای را برش دهد. به عنوان یک دستورالعمل کلی، با این اره نمی‌توانید چیزی که ضخیم‌تر از 25 تا 30 سانتی‌متر است را برش دهید. عمق برش توسط طول تیغه تعیین می‌شود. اگر قصد برش در عمق بیشتری را دارید؛ محدودیت طول تیغه به جلوگیری از وارد شدن فشار زیاد به موتور و سوختن دستگاه کمک می‌کند.


تیغه اره برقی افقی از چه چیزی ساخته شده است؟

بیشتر تیغه‌های اره افقی بر استاندارد جهانی دارند بنابراین اگر تیغه‌ای خریداری می‌کنید؛ باید با اره افقی بر شما مناسب باشد. با این حال، انواع مختلفی از تیغه‌ها برای کاربردهای متفاوت موجود است. چیزی که باید به آن توجه کنید این است که تیغه از چه ماده ای ساخته شده است، چند دندان دارد و طول تیغه چقدر است.

تیغه‌های فولادی با کربن بالا (HCS) پرکاربردترین تیغه‌ها هستند. این تیغه‌ها برای اکثر کارهای خانگی مانند: برش چوب‌های نرم، قطعات گچی و پلاستیک ایده آل خواهند بود. مورد بعدی تیغه‌های دو فلزی هستند که فلزات دیگری را به فولاد پر کربن اضافه می‌کنند تا تیغه‌ای قوی‌تر و مقاوم‌تر در برابر حرارت داشته باشند.

این تیغه‌ها می‌توانند برخی از فلزات را نیز برش دهند. تیغه‌های نوک کاربید شبیه تیغه‌های دو فلزی هستند اما همان‌طور که از نامشان پیداست، نوک کاربیدی دارند. نوک کاربیدی باعث دوام بیشتر تیغه می‌شود و برای برش فلز مناسب خواهد بود. تیغه‌ها با نوک الماس بهترین تیغه‌های اره افقی بر در جهان هستند که استحکام و دقت بالایی دارند. این تیغه‌ها معمولاً توسط متخصصان برای برش سیمان، سنگ و شیشه استفاده می‌شوند.

 

تیفه اره افقی بر


طول تیغه اره بین 8 تا 30 سانتی‌متر است که 15 و 22 سانتی‌متر بیشترین استفاده را دارند. بدیهی است که طول تیغه تعیین می‌کند؛ برش به چه اندازه‌ای باشد. بریدن چیزی به ضخامت 15 سانتی‌متر با تیغه 10 سانتی‌متری بسیار دشوار است. هرچه تیغه کوتاه‌تر باشد، برش سفت‌تر خواهد بود.

اصطلاحی در مورد تیغه وجود دارد که TPI نام دارد. TPI به معنای دندان در هر اینچ است. تیغه‌ها بین 3 تا 24 TPI دارند. هرچه تعداد دندان‌ها کم‌تر باشد؛ برش سریع‌تر انجام می‌شود. هر چه تعداد دندان‌ها بیشتر باشد برش تمیزتر و باکیفیت‌تر می‌شود. برای برش چوب خشن، 5 تا 8 TPI عالی است، برای برش فلز و پلاستیک 14 تا 24 TPI انتخاب خوبی خواهد بود.
 

کاربردهای اره افقی بر

از کاربردهای اره افقی بر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هرس: برش‌های بسیار سریع در شاخه‌های درختان، بوته‌ها و تنه‌های بزرگ
  • لوله کشی: برش لوله‌های مسی، آهنی، پی وی سی و اینوکس
  •  ساختمان: برش و فرورفتگی در دیوار گچی، آجر توخالی و توپر و بتن متخلخل
  • نجاری: برش چوب طبیعی با عمق و سختی زیاد، برش چوب + فلز، برش صفحات ساندویچ آلومینیوم + پلی اورتان یا فلز + چوب
  • عملیات نجات: برش وسایل نقلیه برای کمک به افرادی که در آن گرفتار شده‌اند.

 

کاربرد اره افقی بر


چگونه باید از اره افقی بر استفاده کنم؟

نکاتی که هنگام برش با اره افقی‌بر باید رعایت کنید؛ عبارتند از:

  • ابتدا باید تجهیزات حفاظت فردی مناسب مانند: عینک، دستکش و ماسک را استفاده کنید.
  • اگر قصد دارید یک برش معمولی انجام دهید؛ استاپ عمق را تنظیم کنید و تخته نگهدارنده را روی قطعه مورد نظر قرار دهید.
  • اگر قصد دارید یک برش عمیق بزنید؛ لبه قطعه که قرار است برش دهید را روی تخته نگهدارنده بگذارید سپس اره را روشن کنید و کم کم پایین بیایید تا تخته قطعه را کاملاً نگه دارد.
  • شما باید تنظیم کننده سرعت را بسته به سرعت برش کنترل کنید. هنگامی که به دنبال برش‌های سریع در مواد نرم هستید؛ دستگاه را روی سرعت‌های بالا تنظیم کنید. اگر می‌خواهید برش‌های دقیق‌تری در مواد سخت‌تر انجام دهید، رگولاتور را روی سرعت‌های پایین تنظیم کنید.
  • از تنظیم کننده مداری استفاده کنید. وقتی برش‌ها سریع هستند، به عمل مداری بیشتری نیاز دارید؛ برعکس، اگر برش‌هایی که قرار است انجام دهید دقیق‌تر هستند، عمل مداری باید کمتر باشد. عمل مداری باعث می‌شود تا تیغه اره یک حرکت ضربه‌ای وارد کند تا برش سریع‌تر انجام شود.

 

نحوه کار با اره افقی بر


کلام آخر

اره افقی بر یک ابزار بسیار کاربردی است که به شما امکان می‌دهد؛ به سرعت مقدار زیادی از مواد را برش دهید و در زمان خود صرفه جویی کنید. به همین دلیل، کاربران بیشتری در حال جایگزین سایر ابزارهای برش مانند اره‌های دست به جای اره افقی بر هستند.

در زمان خرید اره افقی بر به قیمت محصول توجه کنید. تنوع در قیمت به دلیل برند، نوع اره و ویژگی‌های موجود در دستگاه است. از وبسایت ابزارمارت می‌توانید برای خرید بهترین اره افقی بر اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با تیم فروش مجموعه تماس بگیرید.

 

 

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش