۰

200 هزار تومن تخفیف . . .

  • برای خرید بیش از 4 میلیون تومن

ویژه حرفه‌ای‌ها

کد تخفیف: AM24S

آشنایی با انواع قیچی و کاربرد هر کدام

قیچی یکی از ابزارهای پرکاربرد در منازل و تأسیسات است که از سال‌های بسیار دور مورداستفاده بوده و در مشاغل و حتی امور خانگی از آن استفاده می‌شده است. طراح قیچی را لئوناردو داوینچی می‌دانند هرچند قیچی طراحی شده توسط او تحول‌یافته و به قیچی‌های امروزی بدل گشته است. برای خرید قیچی، آشنایی با انواع قیچی و کاربرد هر کدام بسیار اهمیت دارد تا شما بدانید چه محصولی را باید خریداری کنید. قیچی‌هایی که در مشاغل مختلف همچون باغبانی، خیاطی، آهنگری، آرایشگری و... استفاده می‌شوند با یکدیگر تفاوت دارند و آشنایی با تفاوت و کاربرد قیچی نقش مهمی در خرید آن دارد. در مقاله امروز به آشنایی با انواع قیچی و کاربرد هر کدام خواهیم پرداخت.

آشنایی با خرید انواع قیچی


قیچی چیست و چه ساختاری دارد؟

قیچی وسیله‌ای برای برش دادن مواد مختلف است و از دو تیغه بسیار تیز و مستحکم ساخته شده است.  خرید قیچی امروزه از تنوع بالایی برخوردار است؛ اما اغلب آنها از دو دسته با محور حرکتی تشکیل شده‌اند. در گذشته بیشتر قیچی‌ها برای استفاده افراد راست دست تولید می‌شدند؛ اما امروزه کمپانی‌های مختلف به تولید قیچی‌های مخصوص افراد چپ دست نیز پرداخته‌اند تا نیازهای این گروه از افراد نیز برطرف شود.


آشنایی با انواع قیچی

قیچی‌ها امروزه برای مشاغل مختلفی به تولید می‌رسند و انواع مختلفی دارند. به‌صورت کلی قیچی به چهار نوع زیر تقسیم می‌شود:

  • قیچی باغبانی
  • قیچی خیاطی
  • قیچی آرایشگری
  • قیچی آهن‌بری

انواع قیچی

انواع قیچی باغبانی

امروزه برای انجام امور باغبانی قیچی‌های مختلفی وجود دارند که در ادامه با انواع قیچی باغبانی آشنا می‌شوید:


قیچی میوه‌چینی
کاربرد قیچی میوه‌چینی برای چیدن میوه‌های بوته‌ای و درختی است. با استفاده از این قیچی می‌توان در مدت‌زمان کوتاهی حجم زیادی از میوه‌ها را برداشت کرد. این قیچی دارای یک فنر است که در حالت عادی باز می‌شود و در حین استفاده جمع می‌گردد.

قیچی چمن‌زن
قیچی چمن‌زن برای کوتاه‌کردن متراژ محدودی از چمن کاربرد دارد. تیغه این قیچی‌ها ضخیم نیست و به‌صورت کلی مناسب کوتاه‌کردن چمن و گیاهان نازک هستند. این قیچی‌ها ظاهری شبیه به قیچی معمولی دارند و قیمت آنها نیز مقرون‌به‌صرفه است.

آشنایی با قیچی چمن‌زن


قیچی شمشاد زن
کاربرد قیچی شمشاد زن برای هرس‌کردن پرچین و شمشادها است. طول این قیچی بلند است و به فرد امکان می‌دهد تا پرچین را به شکل یک‌دست کوتاه کند.


قیچی سرشاخه‌زنی
این قیچی برای هرس‌کردن و قطع شاخه‌هایی که در بخش‌های بالایی درخت قرار گرفته‌اند بسیار مناسب است. به دلیل دسته‌های بلند این قیچی فرد نیازی به بالارفتن از نردبان برای هرس‌کردن درختان ندارد.
 

قیچی شاخه زن
کاربرد قیچی شاخه زن برای هرس‌کردن شاخه‌های درختان است و می‌تواند کار ابزاری همچون اره را انجام دهد.

آشنایی با قیچی شاخه زن


قیچی خیاطی

قیچی خیاطی همان‌طور که نامش نشان می‌دهد در حوزه خیاطی مورداستفاده قرار می‌گیرد و از انواع آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


قیچی ساده خیاطی
این قیچی دارای دو حلقه مساوی در دسته خود است و از آن برای برش پارچه‌ها استفاده می‌کنند.

آشنایی با قیچی ساده خیاطی

قیچی ‌برش کوچک
برای کارهای ظریفی همچون شکافتن درز و برش تکه‌های کوچک پارچه کاربرد دارد و جنس بدنه آن فولادی است.
 

قیچی مخصوص چیدن تور
ساختار این قیچی به‌گونه‌ای است که تیغه رویی به نسبت تیغه زیری دارای پهنای بیشتر و حالت تخت‌تری است. این ساختار کمک می‌کند پارچه‌های توری را بدون سوراخ‌کردن به‌راحتی برید و قسمت‌های اضافی را از تور جدا کرد.
 

قیچی نوک تیز کوچک
این قیچی ابعاد کوچکی دارد و تیغه‌های آن تیز و برنده‌اند. از این وسیله می‌توان برای باز کردن سوراخ جای دکمه استفاده کرد.

آشنایی با قیچی نوک تیز کوچک


قیچی نخ چین دستی
کاربرد قیچی نخ چین دستی برای چیدن نخ‌های اضافه‌ای است که پس از دوخت لباس بر روی آن باقی‌مانده‌اند.
 

قیچی زیگزاگ
تیغه‌های این قیچی حالت دنده‌ای دارند و استفاده از آن برای برش پارچه کمک می‌کند تا از ریش شدن پارچه جلوگیری شود. همچنین این قیچی برای تمیزکردن جای درزها نیز کاربرد دارد.

قیچی خیاطی برقی خانگی
این قیچی ساختاری متفاوت با قیچی‌های معمولی خیاطی دارد و با برق ‌کار می‌کند. با استفاده از این قیچی می‌توان پارچه را در مدت زمانی کوتاه برش داد.

آشنایی با قیچی خیاطی برقی خانگی


قیچی خیاطی برقی صنعتی
از این قیچی در تولیدی‌های لباس استفاده می‌شود؛ زیرا می‌تواند چندین لایه پارچه را به‌راحتی برش بزند و نیروی انسانی کمتری برای کار نیاز دارد.


قیچی آرایشگری

یکی از ابزارهای پرکاربرد در آرایشگاه‌ها قیچی آرایشگری است. قیچی آرایشگری به دو نوع قیچی کوتاهی و قیچی‌های اسکلاپ تقسیم می‌شود. 
قیچی مخصوص کوتاهی مو به سه دسته زیر تقسیم می‌گردد:
قیچی کوتاهی نوک‌تیز: کاربرد این قیچی برای انجام ظریف‌کاری و کارهای خطی در هنگام کوتاه‌کردن مو است.
قیچی کوتاهی تیغ کوتاه: از این قیچی برای پیتاژهای عمودی مانند سوزنی، پرتابی، سایشی و... و حتی کوتاهی استفاده می‌شود.
قیچی کوتاهی تیغ بلند: کاربرد قیچی تیغ بلند برای کوتاهی‌های صفر درجه است.

آشنایی با خرید قیچی آرایشگری


انواع قیچی آهن بر

قیچی آهن بر در مشاغل مربوط با آهن بسیار پر استفاده است و به انواع زیر تقسیم می‌شود:


قیچی آهن ‌بر نوک اردکی

از این قیچی می‌توان برای برش ورقه‌های نازک حلبی استفاده کرد. همچنین قیچی آهن بر نوک اردکی برای برش دادن ورقه‌های فلزی زاویه‌دار و خم شده نیز کاربرد دارد. دهانه این قیچی شبیه نوک اردک است و به همین دلیل به آن قیچی نوک اردکی می‌گویند.

آشنایی با خرید قیچی آهن ‌بر نوک اردکی


قیچی آهن بر سرخم
سری این قیچی حالتی خمیده دارد و به همین دلیل به آن سرخم می‌گویند. سر خم بودن قیچی اجازه می‌دهد تا در مواقعی که جای برش مناسبی وجود ندارد از این قیچی استفاده شود. به دلیل سرخم بودن، قدرت این قیچی کمتر است و تنها در مواقع ضروری از آن استفاده می‌شود.
 

قیچی آهن بر لوله
کاربرد قیچی آهن بر لوله برای برش لوله‌های فلزی همچون لوله‌بخاری است. طراحی ارگونومیک و راحت آن باعث می‌شود در مدت‌زمان کوتاهی افراد بتوانند به‌راحتی کار خود را با سرعت انجام دهند.

خرید قیچی آهن بر لوله


قیچی آهن بر هواپیمایی
اگر قصد دارید که ورقه‌های فلزی را به شکل دقیق و منظم قیچی کنید قیچی آهن بر هواپیمایی انتخاب مناسبی است. به دلیل اینکه از این قیچی برای اولین‌بار برای برش ورق‌های آلومینیومی هواپیما استفاده شده به این قیچی نام قیچی آهن‌بر هواپیمایی را داده‌اند.


کلام پایانی

 قیچی یکی از لوازم بسیار پرکاربرد است که در محیط خانه و محیط‌های صنعتی، کشاورزی و... استفاده می‌شود. بدون وجود قیچی انجام بسیاری از کارهای ساده ناممکن است و به همین دلیل استفاده از این وسیله در بسیاری از کارها رواج دارد. قیچی به‌صورت کلی به چهار مدل قیچی باغبانی، قیچی خیاطی، قیچی آرایشگری و قیچی آهن‌بری تقسیم می‌شود که هر کدام از آنها مدل‌های مختلفی دارند. آشنایی با انواع قیچی و کاربرد هر کدام کمک می‌کند تا افراد قیچی مناسب را با توجه به نیاز کاری خود خریداری نمایند تا بتوانند بهترین استفاده را از این وسیله کاربردی داشته باشند.

 

 

منابع :


 


 

۵
از ۵
۴ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش